Soros civil ökoszervezete napi ötszáz forintos budapesti dugódíjat javasol
2021.09.30. 12:00
A Lukács András által vezetett Levegő Munkacsoport elméletben a környezetvédelemért vív nagy csatákat, a valóságban viszont Soros György szemléletét kürtöli világgá.
A napi Budapest-matrica könnyen bevezethető lenne a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. meglévő és eddig is hatékonyan működő rendszerével, jelentősebb beruházások nélkül. Egyúttal hasznos tapasztalatokat lehetne gyűjteni arról, hogy a behajtási díj mennyire javítaná Budapest közlekedését és környezeti állapotát – írják honlapjukon.
A környezetvédelmi kérdések megoldását tehát
A civil szervezet annyira belehergelte magát a dugódíj „díjnyertes” ötletébe, hogy nem állt meg a Karácsony Gerelyhez küldött levélnél, előállt az ötszáz forintos dugódíj bevezetésével, amihez még petíciót is készített, a szintén Soros Györgyhöz köthető aHang segítségével. A rejtélyes szervezet a 2019-es budapesti előválasztás lebonyolításában segédkezett.
A petíció népszerűségét bizonyítja, hogy eddig mindössze 1672-en írták alá.
A közleményükből kiderül, hogy a dugódíj bevezetésétől nemcsak a gépjárműforgalom és a levegő szennyezettségének csökkenését várják, hanem a közösségi közlekedés fejlődését és a rászorulók támogatását is.
A meghirdetett ötszáz forintos díjjal kapcsolatban azonban némi bizonytalanságot kelt, hogy honlapjuk szerint:
„A fizetendő díj a Levegő Munkacsoport véleménye szerint az alábbi öt tényezőtől függene:
– a megtett út hossza,
– a jármű környezetvédelmi besorolása,
– a jármű tengelyterhelése,
– az útvonaltól (például a belvárosban magasabb, mint a külvárosban),
– az időszaktól (csúcsidőben magasabb, mint azon kívül).”
Összefoglalva, a Levegő Munkacsoport ötszáz forintos napidíja csak mézesmadzag,