Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Isten éltessen 4-es metró!

888.hu

2016.04.01. 17:58

Budapest legfiatalabb fúrópajzsos zigótája betöltötte a második évét.

Két éve, 2014. március utolsó napjaiban szállított először utasokat az M4-es metró. Budapest legújabb és legmodernebb metróvonala Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között közlekedik. A járatot születésnapján egy rövidfilmmel köszöntötte a BKK. 

Érdemes felidézni, hogy milyen hosszú volt az út a tervezőasztaltól a megvalósulásig 

1972-ben Budapest és környéke Közlekedésfejlesztési Terve a metró negyedik vonalaként a Dél-Buda - Rákospalota vonalat jelölte meg. 

1976-ban a Minisztertanács 3034/1976. sz. határozata a vonal építésének kezdési éveként 1978-at jelölte meg, az V. ötéves tervben 1,1 milliárd Ft felhasználását engedélyezte.

1985-86-ra a pénzügyi és ütemezési előirányzatok ismételten megváltoztak, az észak-déli metróvonal építése elhúzódott.

1987-2002 között tendereztettek, hatástanulmányokat készítettek, még többet tendereztettek és még több hatástanulmányt készítettek, és közben egy kapavágást sem tettek a földben. 

Demszky : 1996-ig megépül. 

2003. július 23. Az Országgyűlés elfogadta a metrótörvényt.

2003. november 28.: Lezárult egy több mint ezer napig tartó egyeztetési folyamat: megkapta a végleges környezetvédelmi engedélyt a 4-es metró. 

Demszky 2003-ban: 2008-ig megépül.

 2004 végén kezdték el a Keleti pályaudvarnál  fúrást.

2014. március 28-án Tarlós István átadta. 

A 4-es metró 452 milliárd forintból készült el, 332 milliárddal többért, mint ahogy annak költségét 1996-ban a megvalósíthatósági tanulmány megjelölte.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére