Bárhogy próbálkozik a ballib média, a Fidesz betartotta a plakáttörvényt
2018.02.12. 17:45
Az elmúlt hetekben sokadjára szalad bele a pofonba az ellenzéki média. A 24.hu hétfőn azzal akart nagyot robbantani, hogy a Fidesz kijátszotta a plakáttörvényt. A balliberális bulvárlap azt próbálta bebizonyítani, hogy a Fidesz a törvényi szigorítás ellenére listaáron alul jutott plakáthelyekhez. A 24.hu-nak biztos nagyon fájhatott az a tény, hogy a ballib ellenzéki pártok és a Jobbik korábban nem tartották be a törvényeket és emiatt alaposan meg is büntette őket az Állami Számvevőszék.
A 24.hu azt állította, hogy a Fidesz a legújabb plakátokat tavalyi listaáron rendelte, így 33 százalékkal olcsóbban jutottak hozzá a plakáthelyekhez. A ballib bulvárlap azzal próbált érvelni, hogy a plakátoknak helyet adó egyik cég, a JCDecaux 2018. január 1-jétől 50 százalékkal megemelte az óriásplakáthelyek listaárait, a Fidesz pedig 2018. január 29-én kötött szerződést a céggel.
A helyzet azonban az, hogy a cég és a Fidesz is teljesen helyesen járt el. A 24.hu félremagyarázta a listaárakat. Ugyanis a törvény szerint mindig az előző évi listaárakon kell megkötni a szerződéseket, így a 2018. január 1-jén megemelt listaár nem vonatkozik az ez évi szerződésekre.
A listaár a médiahirdetésifelület-értékesítő által érvényesített, az azonos típusú, azonos méretű és azonos elhelyezkedésű reklámhordozók tekintetében az előző üzleti évben az alkalmazott kedvezmények érvényesítése nélkül, a megrendelő személyétől, a megrendelés mértékétől függetlenül meghatározott ár"
– mondja ki a fent említett törvény 11/G paragrafusának 4. bekezdése.
Tehát a plakátokat a 2017-re vonatkozó legmagasabb, kedvezmények érvényesítése nélküli áron vásárolta a kormánypárt, megfelelve a törvényi előírásoknak. Ergo: a 24.hu mellélőtt. Megint.