Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Tarlós István útépítési programot indít az összes budapesti földút leaszfaltozására

Vincze Viktor Attila

2019.02.22. 14:44

Szilárd útburkolattal látják el az összes budapesti földutat egy négyéves útépítési program keretében, amelynek elsõ körében tizenhárom kerületet érintõen 8,3 milliárd forintot fordítanak az aszfaltozásra - jelentette be Tarlós István. A budapesti fõpolgármester emellett még repülészárlat elrendelését is kezdeményezi az éjfél és reggel öt óra közötti idõszakra a Liszt Ferenc repülõtér környékén lakók nyugalma biztosítása érdekében.

Szilárd útburkolattal látják el az összes budapesti földutat egy négyéves útépítési program keretében, amelynek első körében tizenhárom kerületet érintően 8,3 milliárd forintot fordítanak az aszfaltozásra – jelentette be Tarlós István. A budapesti főpolgármester emellett még repülészárlat elrendelését is kezdeményezi az éjfél és reggel öt óra közötti időszakra a Liszt Ferenc repülőtér környékén lakók nyugalma biztosítása érdekében.

A budapesti földutak leaszfaltozásával összefüggésben Tarlós István azt mondta, hogy az ő főpolgármesteri támogatásával, a fideszes polgármesterek kezdeményezésére kormányzati finanszírozással valósul meg a jelentős fővárosi útépítési program.

Jelenleg Budapesten még 225 kilométer földút van, és a program első fázisában ennek húsz százalékát burkolják le – közölte a főpolgármester, aki elmondta azt is, hogy első körben 181 földutat 41-42 kilométer hosszúságban látnak el szilárd burkolattal. A fővárosi földutak jelenleg még a budapesti úthálózat több mint öt százalékát teszik ki – mutatott rá.

Támogatást nyert 13, köztük négy ellenzéki kerület. A két legnagyobb támogatást most a XVIII. és a XXI. kerület kapta.

Ughy Attila (Fidesz-KDNP) XVIII. kerületi polgármester elmondta, hogy a kerület mintegy 1,2 milliárd forintot nyert az útfelújítási pályázat első körében, és ebből csaknem 6 kilométer földutat tudnak szilárd burkolattal ellátni. A munkák március második felében indulhatnak el és szeptemberben fejeződhetnek be. Borbély Lénárd (Fidesz-KDNP) csepeli polgármester pedig azt mondta: a kerületben szocialista elődeik több mint 50 kilométeres földúthálózatot hagytak rájuk. Hozzátette, 2010 óta 12,7 kilométer hosszan építettek utakat. Csepel most majdnem 1,5 milliárd forintot kap a földutak leaszfaltozására, így idén kormányzati és önkormányzati forrásokkal együtt összesen 3,3 milliárd forintból látnak el földutakat szilárd burkolattal. Ez több mint 7,3 kilométernyi út teljes átalakítását jelenti.

A Liszt Ferenc repülőtér zajterhelése ügyében pedig a főpolgármester megerősítette, hogy a Liszt Ferenc repülőtéren éjszaka – éjfél és hajnali öt óra között – repülészárlat elrendelését javasolja, a repülőtér környékén lakók éjszakai nyugalmának a biztosítása érdekében.

A repülőgép-forgalom jelentette zajterheléssel összefüggésben Tarlós István arról is beszélt, hogy az éjszakai repülési tilalom mellett szerinte a reptérnek még változtatnia kellene a zajmérés módszerén, és az önkormányzatnak a Közlekedési Hatóságra kellene bíznia zajszint ellenőrzését.

Emellett az is felmerült, hogy a Liszt Ferenc repülőtérre érkező repülőgépek repülési útvonalán is változtatni kellene a környéken lakók napközbeni zajtehercsökkentése érdekében, mégpedig úgy, hogy a légi folyosót Vecsés felé kellene elmozdítani.

Tarlós István megemlítette, hogy a közfejlesztési tanács csütörtöki ülésén tárgyaltak a kérdésről, az illetékes államtitkárnak előadták a zajcsökkentéssel kapcsolatost javaslatokat, amelyeket nem tartottak kivitelezhetetleneknek. A főpolgármester szerint hosszú távon úgy lehetne igazán megoldani a repülőtér zajterhelési problémáját, hogyha a teherforgalmat, valamint a fapados légitársaságok repülőgépeit kisebb, esetleg Budapesttől távolabb levő repülőterekre irányítanák.

Tarlós István a szokásos pénteki sajtótájékoztatóján a Fővárosi Közgyűlés által szerdán elfogadott 2019-es költségvetésről szólva azt hangsúlyozta, hogy a főváros idei büdzséje egyensúlyban van. A büdzsé bevételi és kiadási főösszege 386 milliárd forint. A kiadási oldalon 242 milliárd forint a működési kiadás, az úgynevezett felhalmozási kiadás pedig, amely a fejlesztési forrásokat takarja, 137 milliárd forint. A hiányzó 6-7 milliárd forint tőketörlesztés, amelynek visszafizetését a 3-as metró szerelvényeinek már befejezett felújítása miatt kell elkezdeni. A főváros idei direkt bevétele 266 milliárd forint, s ebből úgy tűnik, mintha nagy hiány lenne a költségvetésben, ám ehhez hozzá kell adni az önkormányzat birtokában lévő értékpapírokat és a korábbi jelentős pénzmaradványt. A maradék 66 milliárd forintos tételt egy évek óta rendelkezésre álló, az Európai Beruházási Bank hitelkeretéből bármikor lehívható forrásból finanszírozzák, és azt kizárólag fejlesztésre lehet fordítani.

A fővárosi politikus arról is beszélt, hogy a költségvetésnél nem vettek figyelembe olyan tételeket, amelyek "több mint valószínű", hogy a főváros rendelkezésére állnak majd. Csodálkozva említette, hogy a baloldali ellenzék a költségvetési vitában csak "orbánozott, főpolgármesterezett", de meghökkentő módon egyetlen érdemi, konstruktív módosító javaslatot sem volt képes benyújtani.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére