Soha nem látott mértékben fejlõdik a vasúti közlekedés, most Budapest és az agglomeráció örülhet
2017.08.19. 15:20
Az elmúlt években rengeteg vasúti fejlesztés történt Magyarországon.
Most úgy néz ki, újabb szakaszok újulhatnak meg, mellyel hatalmas mértékben fejlődhet a főváros kötöttpályás közlekedése.
A felújítandó vasúti szakaszok között szerepel Kelenföld-Pusztaszabolcs vasútvonal átépítésének II. üteme, tehát a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonal korszerűsítése és az ETCS 2 – European Train Control System, vagyis Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer – rendszer kiépítése.
Hozzányúlnak továbbá a Budapest-Hatvan vonalszakaszhoz is, melynek keretében a Keleti pályaudvar-Kőbánya-felső és a Rákos-Hatvan szakaszt fogják korszerűsíteni. Ebben az esetben is ki fogják építeni az ETCS 2 rendszert Rákos vasútállomás és Hatvan között, illetve felújítják a gödöllői állomást.
A MÁV-Start és a Stadler ugyanis aláírta a szerződést tizenegy (opcióként további három-három) kétemeletes szerelvény beszerzéséről. Így, ha minden jól alakul, akkor 2019-től a váci és a ceglédi oldalban 2019-től utazhatunk emeletes motorvonatokon.
Az új szerelvényeket iskolaidőszakban intercity, nyáron pedig a balatoni forgalomban is be kívánja vetni a MÁV-Start.
(MTI, IHO)