Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Soha nem látott mértékben fejlõdik a vasúti közlekedés, most Budapest és az agglomeráció örülhet

Nagy Gábor

2017.08.19. 15:20

Egy, a hét végén megjelent határozat szerint a kormány 155,2 milliárd forint hazai forrást biztosít a Százhalombatta-Pusztaszabolcs, valamint a Budapest-Hatvan közötti vasúti vonalszakasz korszerûsítése során megvalósuló projektekre. Ez azt jelenti, hogy a fõváros agglomerációs közlekedése jelentõs mértékben fejlõdhet.

Az elmúlt években rengeteg vasúti fejlesztés történt Magyarországon.

Most úgy néz ki, újabb szakaszok újulhatnak meg, mellyel hatalmas mértékben fejlődhet a főváros kötöttpályás közlekedése.

A pénteken megjelent kormányhatározatban szereplő összeg tartalmazza az uniós projektek 15 százalék hazai társfinanszírozását, valamint az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) projektek esetén a végrehajtó szerv részére, az Integrált Közlekedési Operatív Program (IKOP) projekteknél a kedvezményezett részére megtérítendő általános forgalmi adót és a felmerülő el nem számolható költséget.

A felújítandó vasúti szakaszok között szerepel Kelenföld-Pusztaszabolcs vasútvonal átépítésének II. üteme, tehát a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonal korszerűsítése és az ETCS 2 – European Train Control System, vagyis Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer – rendszer kiépítése.

Hozzányúlnak továbbá a Budapest-Hatvan vonalszakaszhoz is, melynek keretében a Keleti pályaudvar-Kőbánya-felső és a Rákos-Hatvan szakaszt fogják korszerűsíteni. Ebben az esetben is ki fogják építeni az ETCS 2 rendszert Rákos vasútállomás és Hatvan között, illetve felújítják a gödöllői állomást.

Mindemellett fontos megemlítenünk, hogy pont került az újabb motorvonatok beszerzésének ügyére is, így tovább fejlődik az elővárosi közlekedés.

A MÁV-Start és a Stadler ugyanis aláírta a szerződést tizenegy (opcióként további három-három) kétemeletes szerelvény beszerzéséről. Így, ha minden jól alakul, akkor 2019-től a váci és a ceglédi oldalban 2019-től utazhatunk emeletes motorvonatokon.

Az új szerelvényeket iskolaidőszakban intercity, nyáron pedig a balatoni forgalomban is be kívánja vetni a MÁV-Start.

(MTI, IHO)

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére