Ez lehet a probléma a felújított metrószerelvényekkel
2017.06.23. 13:03
A péntek reggeli csúcsforgalomban meghibásodott a 3-as metró egy szerelvénye. Az Újpest felé tartó szerelvény a Nyugati pályaudvar állomásnál állt meg. Mivel több percig nem lehetett kinyitni az ajtókat, a metrót egy ideig buszokkal pótolták a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között.
A metróközlekedés végül negyed kilenc után állt vissza a teljes vonalon.
Gulyás Attila, Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének vezetője az MTI-nek pénteken azt mondta, jó a felújított orosz metró konstrukciója, de rossz a rendszerek összehangolása.
A szakszervezeti vezető elmondása szerint az ajtónyitásért egy szoftver felel, amely a vonatbefolyásoló rendszerrel is kapcsolatban van. A rendszer rossz adatokat kapott arról, hogy a metró pontosan hol helyezkedik el, ezért nem engedélyezte az ajtónyitást.
Ehelyett azonban az orosz gyártó lecsökkentette a felújított szerelvény teljesítményét, így most kisebb teljesítményre képesek, mint a régiek.
A legtöbb probléma Gulyás Attila szerint az új szoftver hiányából fakad, és mára már a régi szerelvényeknek jobb a rendelkezésre állása, mint a felújítottaknak.
Hangsúlyozta: véleménye szerint így nem mehetnek tovább a dolgok a 3-as metró új szerelvényeivel, a BKV-nak érvényesítenie kell a szerződésben foglalt garanciákat.
Éppen ezért több mint 800 millió forint kötbérigényt jelentett be a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését.
Emellett közvetlenül is felhívták a Metrovagonmas anyavállalata vezérigazgatójának figyelmét a kialakult helyzet súlyosságára, és a legsúlyosabb szankciókat helyezték kilátásba.
A BKV bejelentette, hogy addig nem küld ki felújításra régi metrószerelvényt, amíg a már felújított járművek műszaki állapota nem javul radikálisan.
(MTI)