A Fidesz a legsikeresebb párt a közösségi médiában is
2019.05.12. 12:30
Két hét múlva európai parlamenti választásokat tartanak, ezért érdemes megnézni, hogy az egyes politikai pártok mennyire tudják megszólítani saját követőiket az interneten.
A politikai táborok lelkesedésének, így a pártok mozgósító képességének egyik jól mérhető indikátora a Facebookon elért teljesítményük. Minél hatékonyabb egy párt a közösségi médiában, annál nagyobb tömegekhez juthat el az üzenete.
A Médianéző kutatásában hat párt bejegyzéseit vizsgálta meg, ez összesen 1 millió 300 interakciót jelentett. Ennek valamivel több mint a felét (684 ezret) a Fidesz érte el, sőt, az elmúlt két hétben már 62 százalékra emelkedett a Fidesz bejegyzései által kiváltott interakciók aránya a többi interakcióhoz képest.
Egy hónappal ezelőtt még fej fej mellett állt a Demokratikus Koalíció és a Jobbik, mostanra a Gyurcsány-párt 235 ezer interakciót gyűjtve ellépett riválisaitól. (DK: 18%, Jobbik: 14%, 182 ezer interakció). A Jobbik mellett az MSZP is nagy vesztes, mindössze 76 ezer interakciót ért el a párt.
Az elemzés a Fidesz, a Demokratikus Koalíció, a Párbeszéd Magyarországért, a Magyar Szocialista Párt, a Momentum Mozgalom, a Lehet Más a Politika és a Jobbik Magyarországért Mozgalom hivatalos Facebook-oldalaihoz kapcsolódó interakciókat (kedvelés, megosztás, komment) vizsgálta 2019. április 6. és 2019. május 10. között. (A hivatkozott korábbi elemzés azonos módszertan mellett a 2019. március 7. és 2019. április 5. közötti időszakot dolgozta fel.)