Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Karácsonyék a fővárosi közlekedésben már bevezették a diktatúrát

M. Kovács Róbert

2020.08.03. 19:25

A főpolgármester zászlajára tűzött fővárosi kerékpársáv-kialakításokban annyi a szaktudás, az előre megfontoltság, amennyi a négykerekű gépjárművek vezetőivel szemben tanúsított jóindulat: nulla. Ráadásul a 888 úgy értesült: a főváros közlekedését káoszba terelők csak „látszategyeztetést” tartanak koncepcióikról a hozzáértőkkel.

Mint megírtuk: a Ripost fedezte fel, hogy a Karácsony Gergely vezette főváros új közlekedési koncepciójában szarvashibákat, jogszabályellenes intézkedéseket halmoznak egymásra.

Még a KRESZ-nek is ellentmondó sávszűkítést sikerült például a BAH-csomóponton elkövetnie Karácsony csapatának. A Budaörsi út legelején – ahonnét a Villányi útra lehet rákanyarodni – úgy sikerült kialakítania egy biciklisávot, hogy az autósok sávjaiból egy kerek métert lecsíptek! Ezzel az autósoknak fenntartott külső sáv életveszélyesen keskenyre, mindösszesen 180 centiméteresre szűkült

– írja a Ripost.

A bulvárlap felidézi, hogy a közutak kialakítását szabályozó 11/2001. KöViM rendelet szerint egy gépjárműforgalmi sáv szélessége lakott területen belül legalább 2,75 méter kell legyen, vagyis az említett Budaörsi úti szakasz ennél csaknem egy méterrel (!) keskenyebb.

Az ilyen intézkedések esetében nehéz szakmaiságot, vagy átgondolt közlekedési koncepciót feltételezni.

„A főváros nem kérdezett meg minket a kerékpársávokkal kapcsolatban – hangsúlyozta a Mandinernek Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, hangsúlyozva: sem a kerékpársávok autósok rovására történő megvalósításáról, sem a sebességkorlátozás tervezett bevezetéséről nem kérdezték meg őket.”

A 888 fővárosi forrásokból úgy értesült, hogy a közelmúltban ugyan

tartottak egy látszategyeztetést szakmai szervezetekkel, de a főváros képviselői ott is inkább csak előadták a városvezetés koncepcióit, alternatív megoldásokra nem igazán voltak kíváncsiak.

Vagyis a nagyon demokratikus fővárosi vezetés máris megvalósította a közlekedésszervezési diktatúrát, amelyben egy-egy városrész életét, forgalmát és közlekedésbiztonságát végletekig befolyásoló intézkedéseiket sem megfelelő hatástanulmánnyal, sem társadalmi egyeztetéssel nem kívánják alátámasztani.

Ráadásul az is meglehetősen érdekes körülmény, hogy bár a leginkább

a Facebookon kommunikáló főpolgármester szerint már nincs terítéken a hatalmas felzúdulást kiváltó fővárosi egységes sebességcsökkentési koncepciót (amely főútvonalakon óránkénti 50 kilométeres, míg a mellékútvonalakon egységesen óránkénti 30 kilométeres sebességhatárt szabna meg), a Budapest Portálon mindmáig az eredeti terv található meg.

Ezen a ponton elgondolkodtatóvá válik, vajon Karácsony Gergely főpolgármester mennyire objektív módon igyekszik megvalósítani közlekedési koncepcióját a fővárosban. A balliberális politikus ugyanis többször elmesélte már, hogy édesapja tragikus közlekedési baleset áldozata lett. Vélhetően ezzel függ össze az is, hogy ő maga nem vezet, jogosítványa sincs. Amivel semmi baj nem lenne, ha ilyen háttértudással (vagy inkább annak hiányában) szakemberekre bízná a közlekedésfejlesztések megvalósítását. Csakhogy a főváros-szerte egyre több helyütt kialakuló közlekedési káosz és egyre gyarapodó számú baleseti gócpont nem erre utal. Sokkal inkább úgy tűnik, hogy

Karácsony Gergely redukált gépjárműforgalmú várost akar csinálni Budapestből, ha beledöglünk is.

Ez pedig se nem szakmai, se nem felelős politikai magatartásként nem értékelhető.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére