Karácsonyék a fővárosi közlekedésben már bevezették a diktatúrát
2020.08.03. 19:25
Mint megírtuk: a Ripost fedezte fel, hogy a Karácsony Gergely vezette főváros új közlekedési koncepciójában szarvashibákat, jogszabályellenes intézkedéseket halmoznak egymásra.
Még a KRESZ-nek is ellentmondó sávszűkítést sikerült például a BAH-csomóponton elkövetnie Karácsony csapatának. A Budaörsi út legelején – ahonnét a Villányi útra lehet rákanyarodni – úgy sikerült kialakítania egy biciklisávot, hogy az autósok sávjaiból egy kerek métert lecsíptek! Ezzel az autósoknak fenntartott külső sáv életveszélyesen keskenyre, mindösszesen 180 centiméteresre szűkült
– írja a Ripost.
A bulvárlap felidézi, hogy a közutak kialakítását szabályozó 11/2001. KöViM rendelet szerint egy gépjárműforgalmi sáv szélessége lakott területen belül legalább 2,75 méter kell legyen, vagyis az említett Budaörsi úti szakasz ennél csaknem egy méterrel (!) keskenyebb.
Az ilyen intézkedések esetében nehéz szakmaiságot, vagy átgondolt közlekedési koncepciót feltételezni.
„A főváros nem kérdezett meg minket a kerékpársávokkal kapcsolatban – hangsúlyozta a Mandinernek Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke, hangsúlyozva: sem a kerékpársávok autósok rovására történő megvalósításáról, sem a sebességkorlátozás tervezett bevezetéséről nem kérdezték meg őket.”
A 888 fővárosi forrásokból úgy értesült, hogy a közelmúltban ugyan
Vagyis a nagyon demokratikus fővárosi vezetés máris megvalósította a közlekedésszervezési diktatúrát, amelyben egy-egy városrész életét, forgalmát és közlekedésbiztonságát végletekig befolyásoló intézkedéseiket sem megfelelő hatástanulmánnyal, sem társadalmi egyeztetéssel nem kívánják alátámasztani.
Ráadásul az is meglehetősen érdekes körülmény, hogy bár a leginkább
Ezen a ponton elgondolkodtatóvá válik, vajon Karácsony Gergely főpolgármester mennyire objektív módon igyekszik megvalósítani közlekedési koncepcióját a fővárosban. A balliberális politikus ugyanis többször elmesélte már, hogy édesapja tragikus közlekedési baleset áldozata lett. Vélhetően ezzel függ össze az is, hogy ő maga nem vezet, jogosítványa sincs. Amivel semmi baj nem lenne, ha ilyen háttértudással (vagy inkább annak hiányában) szakemberekre bízná a közlekedésfejlesztések megvalósítását. Csakhogy a főváros-szerte egyre több helyütt kialakuló közlekedési káosz és egyre gyarapodó számú baleseti gócpont nem erre utal. Sokkal inkább úgy tűnik, hogy
Ez pedig se nem szakmai, se nem felelős politikai magatartásként nem értékelhető.