Baloldali milliárdosok: Leisztinger az egyik legbefolyásosabb vörös báró
2021.06.30. 14:30
Az ELTE Természettudományi Karának elméleti fizika szakán diplomázott, az Arago Zrt. tulajdonosa, Tüttő Kata exe, 2020-ban a 14. leggazdagabb és a 24. legbefolyásosabb magyar volt. Kitalálták már, hogy kire gondolunk? Vagy szabad a gazda?
Spoilerezek!
Fent említett honfitársunk sokoldalú ember hírében áll. Ezt az is alátámasztja, hogy az ELTE elvégzése után egyszerre négy dologgal is foglalkozott: taxizott, autókat hozott be külföldről, lakóingatlanokat közvetített a fővárosban és számítógép-alkatrészekkel kereskedett.
Első irodája – a hírek szerint – a Pixel Graphics Számítástechnikai Kft. (Pixel G) Balassi Bálint utcai központjában volt. Azt pletykálják, hogy a Pixel G tagja volt Gerényi Gábor is,
1995 környékén Leisztinger agyafúrt taktikákkal játszadozott: az általa felvett hitelből felvásárolt számos tőzsdei és tőzsdén kívüli céget, kiszervezte azok értékes részeit, aztán átszervezéseket hajtott végre bennük, majd úgy adta el azokat, hogy ezáltal kemény pénzeket szerzett.
Már ekkor picsi-pacsit játszott az MSZP-vel. Ő az a fajta haver volt, aki ahol tudott, ott segített. Ámbár igazán aktívan a 2000-es évek elején kezdett a párt környékén tevékenykedni.
Megszerezte a volt szakszervezeti ingatlanvagyont, az értéktőzsdét, az árutőzsdét, amit aztán továbbpasszolt az osztrákoknak. Néhány milliárdért megszerezte a Kopaszi-gát értékes Duna-parti telkeit – utóbbi ügyben még rendőri nyomozás is folyt.
Ezt követően se szó, se beszéd bejelentette visszavonulását.
Persze utóbb kiderült, hogy ez csak egy
2006-ban tovább folytatta politikai pályafutását. Nagy szerepe volt a később jogerősen elítélt Hagyó Miklós volt főpolgármester-helyettes felbukkanásában és térnyerésében is.
Összesítve 2002 és 2010 között 50 milliárd forinttal nőtt a vagyona.
de nem tűnt el teljesen, csak profilt váltott.
2010-től a baloldal egyik legfőbb oligarchája a földbizniszben és a labdarúgásban volt érdekelt.
Legutóbb a 2020-as busztender kapcsán merült fel a neve.
A Budapesti Közlekedési Zrt. közbeszerzési eljárást írt ki használt dízelüzemű, alacsonypadlós, csuklós autóbuszok bérlésére. A BKV Zrt. a CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt. ajánlatát ítélte a legkedvezőbbnek, ezért velük kötött bérleti szerződést. Mint utólag kiderült,