Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Palacsintaszirupot neveznek át, hogy ne legyen rasszista

888.hu - V4NA

2021.02.11. 07:00

Új nevet kapott több olyan, évtizedes múltra visszatekintő márka, amelynek az elnevezését tavaly rasszistának ítélték. Az emberek tetszését azonban nem nyerték el minden kétséget kizáróan az újítások.

Rendkívül sok mindenre aggatta rá a rasszista jelzőt tavaly a Black Lives Matter mozgalom. Nem menekültek meg ettől az élelmiszermárkák sem, még olyan sem, amely évtizedes hagyománnyal rendelkezik – írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.

Tavaly júniusban a Pepsihez tartozó Quaker Oats Company bejelentette, hogy nemcsak visszahívja, de át is tervezi az egyik legnépszerűbb termékcsaládját. A többek között a palacsintaporról és szirupokról ismert Aunt Jemimával az volt a probléma, hogy a logóján egy fekete bőrű nő volt látható – egyébként már 130 éve. A logót többen rasszista sztereotípiának tartották, ezért is következett be a váltás.

A cég most állt elő az új névvel, ezentúl Aunt Jemima helyett Pearl Milling Company néven fogják árulni a termékeket. Mint kiderült, ez volt a neve annak a vállalatnak, amely megalapozta a később híressé vált márkát, így ezt hozzák vissza a boltok polcaira. A jelek szerint azonban az embereknek nem nyerte el a tetszését az új név, többen is unalmasnak vagy furcsának tartották.

De nem csak a névváltoztatással akar küzdeni a Quaker Oats Company a felkapott rasszizmus ellen. Tavaly ötmillió dollárt ajánlottak fel a fekete bőrű közösség támogatására, idén pedig a Pearl Milling Company egymillió dollárral kívánja támogatni a fekete bőrű lányokat és nőket. Ezenkívül több mint 400 millió dollárt fektet be a Pepsi a fekete bőrűek vállalkozásaiba és abba, hogy minél nagyobb számban legyenek jelen a cégben.

Az Aunt Jemimához hasonlóan problémásnak ítélték tavaly az ausztrál Coon-féle sajtot is. Egy ausztrál férfi azért kifogásolta a nevet, mert a „coon” elnevezést régen a fekete bőrű emberekre használták, és rasszista sértésnek számított. A cég a panasz hatására úgy döntött, hogy megváltoztatja a nevét – amit egyébként az alapítójáról kapott.


Korábban egyébként mások is kampányoltak már a márka átnevezése mellett, és most elérik a céljukat. A sajtmárka új neve egyszerűen Cheer lesz, ami a gyártó vállalat vezetője szerint örömöt vált ki az emberekből.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére