Angliában ismét egy LMBTQ-könyvvel érzékenyítik a tizenkét év alatti iskolásokat
2021.09.14. 13:20
A kiadvány célja, hogy az oktatási intézményekben a pedagógusok segítségével akadályozzák meg a gyerekekben kialakuló homofób előítéleteket.
A „Mit jelent az LMBT+? – Útmutató fiataloknak (és felnőtteknek)” című könyvet a Pop’n’Olly adta ki, azzal a reménnyel, hogy ezzel
Az idősebb általános iskolásokat megcélzó mű „bevezető útmutatóként” szolgál, amelynek célja, hogy segítsen a gyerekeknek felfedezni az „identitást, nemet, szerelmet, szexuális irányultságot, kiváltságokat, büszkeséget, megkülönböztetést, szövetséget és egyebeket”.
„Az ok, amiért ezt a könyvet megírtuk, az az, hogy nem létezik ilyen könyv” – mondta Olly Pike, a kiadó alapítója. Tehát a könyv szerzőinek célja, hogy megakadályozzák a gyerekeket abban, hogy negatívan viszonyuljanak az LMBTQ-hoz... Akkor már csak azt nem értjük, miben különbözik ez az LMBTQ-könyv az eddig kiadottaktól.
Kérdéses az is, hogy mennyire befolyásolja majd őket abban, hogy racionálisan, elfogultság nélkül álljanak a kérdéshez.
Röviden: a könyv arra törekszik, hogy „elfogadást” hozzon az osztályterembe – magyarázzák a szerzők.
Az elmúlt néhány évben tanárokkal és fiatalokkal dolgoztam együtt, általános és középiskolákban is, és azt tapasztaltam, hogy a tanárok nagyon szívesen beszélnek ezekről a dolgokról, de gyakran nagyon idegesek a rossz szóhasználat miatt”
– mondta Mel Lane egykori tanítónő, a könyv társszerzője.
Elmondta, a könyv tele van kérdésekkel például a queer emberekről is, annak érdekében, hogy rá tudják venni a gyerekeket, hogy erről is beszéljenek.