A Facebook továbbra sem áll le az „Instagram gyerekeknek” fejlesztésével
2021.12.10. 15:50
A Recode jelentése szerint a héten a szenátusi meghallgatáson Adam Mosseri, az Instagram vezérigazgatója felfedte, hogy a vállalat továbbra is fontolgatja egy „Instagram for Kids” alkalmazás kifejlesztését, annak ellenére, hogy a közelmúltban a platform negatív hatásairól született jelentés.
A meghallgatás során Richard Blumenthal demokrata szenátor megkérdezte Mosserit, hogy elkötelezi-e magát az Instagram for Kids fejlesztésének végleges leállítása mellett, de Mosseri válasza azt mutatja, hogy a Facebook továbbra is készíthet alkalmazást gyerekeknek, csupán valamilyen szülői beleegyezést igényel majd, hogy a gyerekek hozzáférjenek.
Blumenthal továbbá megkérdezte Mosserit, hogy támogatja-e azokat a jogszabályokat, amelyek törvényen kívül helyezik a függőséget okozó közösségimédia-alkalmazásokat. A vezérigazgató így válaszolt:
Szenátor, tisztelettel, nem hiszem, hogy a kutatás azt sugallná, hogy termékeink függőséget okoznak. A kutatások valójában azt mutatják, hogy a tizenkét nehéz probléma közül tizenegyről, amelyekkel a tinik szembesülnek, a fiatalok azt mondták, hogy az Instagram többet segít, mint árt.”
A „Facebook Knows Instagram is Toxic for Teen Girls, Company Documents Show” című jelentésében a Wall Street Journal (WSJ) azt állította, a Facebook tisztában volt azzal, hogy az Instagram negatív hatással lehet a fiatal nők testképére.
A WSJ ezt írta:
A tinédzser lányok 32 százaléka azt mondta, hogy rosszul érzi magát a testében, az Instagram miatt pedig még rosszabbul érezte magát”
– állították a kutatók a Facebook belső üzenőfalán 2020 márciusában közzétett diasoron, amelyet a Wall Street Journal ismertetett. „Az Instagramon végzett összehasonlítások megváltoztathatják azt, ahogyan a fiatal nők látják és jellemzik magukat.”
„Minden harmadik tinédzsernél rontjuk a testképproblémákat” – áll az egyik 2019-es dián, amely összefoglalja az efféle gondokkal küzdő tinédzserekről szóló kutatásokat.
– állt egy másik dián. „Ez a reakció kéretlen és következetes volt minden csoportban.”
A SumOfUs aktivistacsoport közelmúltbeli kutatása kimutatta, hogy az Instagram továbbra is megjeleníti az étkezési zavarokat, diétás pirulákat és bőrfehérítő termékeket népszerűsítő bejegyzéseket a tinédzserek számára. Betiltott ugyan néhány étkezési zavarokkal kapcsolatos hashtaget, de a kutatók azt találták, hogy a felhasználók megkerülhetik ezeket a korlátozásokat kreatív hashtagek használatával (több tíz millió bejegyzést gyűjtöttek össze).
Korábbi cikkünk a témában: