A Facebook már a hatéveseket is megcélozta
2021.11.02. 11:00
Egy belsős Facebook-blogbejegyzésben ez áll: „Vállalatunk jelentős befektetést eszközöl a fiatalokba, és egy vállalatközi virtuális csapatot hozott létre, hogy biztonságosabb, privát élményeket nyújtson a fiatalok számára, amelyek javítják az ő és háztartásuk jóllétét. Számos termékünket hagyományosan nem 13 év alattiaknak terveztük.” Azt írták, hogy a Facebook több szerepkört kíván betölteni, mivel a 13 évesnél fiatalabb gyerekeknek szánt termékek kínálatának bővítését tervezi. A blogbejegyzés szerzőjének nevét törölték.
A Facebook meglévő demográfiai célcsoportjait, a 13–15 éveseket, a 16–17 éveseket és a felnőtteket is megemlítették a posztban.
„Ezt az öt korcsoportot fel lehet használni a fiatal felhasználók igényeinek megfelelő oktatás, átláthatóság, ellenőrzések és alapértelmezett beállítások meghatározásához” – írta a blog szerzője.
James Steyer, a Common Sense Media, a gyermekek és az online világ kapcsolatát kutató nonprofit szervezet alapítója és vezérigazgatója a poszthoz fűzött kommentárjában kijelentette: „A Facebook a gyerekek és az online világ közötti kapcsolatot kutatja.”
A Facebook és az Instagram már többször bebizonyította, hogy egyszerűen nem lehet megbízni bennük, ha a gyermekek és tizenévesek jóllétéről van szó. A meglévő platformjaik megtisztítására kell összpontosítaniuk, ahelyett hogy egyre fiatalabb korban próbálnak még több gyereket rákötni addiktív platformjaikra.”
A Facebook a Wall Street Journalnak a fiatalabb közönség megnyerésére irányuló erőfeszítéseiről szóló tudósítására hivatkozva válaszolt. A cég kijelentette: „A nagy versenyben működő vállalatok – köztük a Wall Street Journal is – erőfeszítéseket tesznek a fiatalabb generációk megszólítására.
Tekintettel arra, hogy versenytársaink ugyanezt teszik, valójában az lenne hírértékű, ha a Facebook nem végezné ezt a munkát”
– írta a Breitbart.