Olyan karácsonyi vásárt rendeztek, amelyen kizárólag fekete kereskedők árulhattak
2021.12.07. 07:30
Nagy vitát kavart az a karácsonyi vásár, amelyet Párizs 18. kerületében rendeztek meg „Je Consomme Noir”, azaz feketét fogyasztok címmel, melyet az azonos nevű egyesület szervezett. Mivel a vásárban csakis afrikai származású, színes bőrű kereskedők árusíthattak,
A felháborodást tovább fokozza, hogy az esemény szponzorai között szerepel a 18. kerületi polgármesteri hivatal és a főváros környéki Île-de-France régió is.
A közösségi oldalakon nagyon sokan felháborodva kommentálták a kirekesztő karácsonyi vásárt, a kormánypárt referense, Amaury Hoymans azt írta a Twitteren, hogy nagy meglepetésére egy közösségi piacot vélt felfedezni a karácsonyi vásár helyén, amely messze elmarad a karácsonyról és annak hangulatáról alkotott elképzelésétől. Benjamin Cauchy politikus,
Az RMC francia rádióban szintén szóba került a fekete árusok karácsonyi vására, amit Périco Légasse újságíró szerint olyan közösségi rendezvény, amely nem felel meg a franciák értékeinek.
A történtekről beszámoló Le Figaro nevű lap felkereste a magát fekete vállalkozások támogatását célzó, önkéntesek által működtetett platformként jellemző Je Consomme Noir egyesületet, melynek képviselője nem kívánt belemenni a vásár körül kialakult vitába. Elmondása alapján ők nem politizálnak, csak pozitív üzenetet akarnak küldeni azzal, hogy a közösségükért dolgoznak. Hozzátette, hogy pozitív visszajelzést kaptak a vásárlóktól, akik között minden rassz képviselői jelen vannak, de elmondta azt is, hogy számítottak az őket ért kritikákra.
Az önkéntes arról is beszámolt, hogy az egész hétvégén tartó rendezvény a legelső esemény az egyesület szervezésében, amelyet 2020 júniusában azzal a céllal hoztak létre, hogy segítsék a fekete közösséghez tartozó vállalkozásokat kommunikációjuk fejlesztésében. Az egyesület műhelyfoglalkozásokat és mesterkurzusokat is tart, valamint közösségi oldalain népszerűsíti a fekete vállalkozásokat, Instagram oldalát közel 60 ezren követik. Az egyesület honlapjának tájékoztatása szerint az általuk népszerűsített márkákat nagy körültekintéssel válogatják ki, hogy minőségi és etikai szempontból egyaránt megfeleljenek az elvárásoknak társadalmi és környezeti szinten – írta meg a V4NA.