Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Karácsony Gergely nemcsak Zuglót, de Budapestet is csődbe vinné

Tóth Dalma

2019.08.29. 10:31

Újabb, a 4-es metróhoz hasonló, jelentős költségtúllépéssel fenyegető beruházásra kényszerítené Budapestet Karácsony Gergely azzal, ha az ő elképzelései szerint valósítanák meg a 2-es metró és a gödöllői HÉV összeköttetését.

A baloldal főpolgármester-jelöltje a kampányában néhány napja még a beruházás felgyorsítását követelte, miközben januárban még nem tartotta azt elfogadhatónak – írja a Magyar Nemzet. Karácsony terve százmilliárdos nagyságrendű pluszköltséggel és az építkezés ellehetetlenülésével járna.

Zugló érdekeit sérti a felső vezetésű M2–HÉV-összeköttetés

– ­olvasható abban a levélben, amit Karácsony Gergelynek, a XIV. kerület polgármesterének aláírásával küldtek el a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK).

A Magyar Nemzet azt írja, hogy a 2019. januári dokumentum szerint az Örs vezér téri, új, pilléreken álló állomás rombolná a városképet, a Szentmihályi út–Kerepesi út csomópontjának átépítése és a közúti forgalom felüljárón való átvezetése a környező területeket elzárná, azok „elszlömösödnének”. Zugló polgármesterének levele szerint a két kötöttpályás közlekedési mód felszín feletti összeköttetése zajos lenne, rezgéseket okozna és rombolná a városképet, ezért „a bírálati engedélyezési tervdokumentációban bemutatott műszaki kialakításokat összességében nem tartja elfogadhatónak”.

A BKK a válaszlevelében felhívta Karácsony Gergely figyelmét arra, hogy a XIV. kerülettel a projekt tervezésének kezdete óta folynak az egyeztetések. Zugló véleményezte a korábbi munkarészeket, a részleges megvalósíthatósági tanulmányt, valamint a vonalkapcsolat tanulmánytervét is.

Fotó: MTI

A fővárosi közlekedésszervező cég leveléből az is kiderült, hogy a térrendezéssel kapcsolatos tervpályázat bírálóbizottságának tagja volt a kerületi főépítész is. Azt is megjegyzik, hogy eddig nem kaptak a kerülettől olyan egyértelmű véleményt, amely kizárja az Örs vezér terén a metró és a HÉV magasvasúti összeköttetését.

A BKK azt is jelezte Karácsonynak, hogy ha a Pillangó utcától a Körvasútig végig kéregvasutat építenének, akkor csak a műtárgyak kivitelezése és a közművek kiváltása százmilliárdos pluszköltséget jelentene. Arról is tájékoztatták a Párbeszéd polgármesterét, hogy a felszín alá süllyesztett vonalvezetést már 2015-ben elvettették.

Erre az útra, a projekt költségeinek jelentős növelésének útjára visszatérni nincs lehetőség, mivel az a projekt ellehetetlenülését okozza, azt a kormány nem támogatja

– szögezte le a BKK. A társaság a szakmai indokolásban azt is leírja, hogy Karácsony elképzeléseinek következménye a költségek kétszeresére növekedése mellett a légszennyezés és a zajhatás növekedése lenne.

A BKK meglepetését fejezte ki, hogy az Örs vezér téren az új BKV-végállomás kialakítását, a térrendezést Zugló korábban még támogatta, most pedig a polgármester számára elfogadhatatlan lett a tér megújítása.

A városképileg romboló hatást az Örs vezér tere kapcsán nehezen tudjuk értelmezni. Az általános közvélekedés szerint ezen a helyzeten csak javítani lehet

– jegyezte meg a Karácsonynak küldött válaszlevélben a BKK.

Karácsony Gergely az egy héttel ezelőtt a XVI. kerületben tartott sajtótájékoztatóján azt mondta: a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezését fel kell gyorsítani, és azt kéregvasútként kell megépíteni. A liberális politikus arról nem szólt, hogy tudja, hol tart a projekt tervezési és részleges engedélyezési folyamata. Sőt arról sem, hogy az általa vázolt elképzelésnek nincs pénzügyi háttere.

Mint azt korábban a Magyar Nemzet megírta: a BKK közlése szerint a projekt keretében a fővárosi szakaszokra vonatkozó bírálati engedélyezési tervek elkészültek. A metró- és HÉV-üzemben is közlekedni képes új járművekre vonatkozó elvi előzetes típusengedélyt pedig már ki is adták, a feltételes közbeszerzés kiírása érdekében az üzemeltetőkkel, valamint a hatóságokkal az egyeztetések folyamatosak.

A BKK szerint a projekt előkészítésének határideje 2019 vége, annak megvalósítását a 2021–2027-es európai uniós költségvetési ciklusban tervezik.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére