Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Tarlós: este nem lesz repülés

Nagy Gábor

2019.03.08. 10:38

Tarlós István fõpolgármester a köztévé reggeli mûsorában elmondta: az elvi megegyezés már megszületett a Liszt Ferenc repülõtér okozta zajterhelés ügyében, reményei szerint belátható idõn belül megszüntetik az éjszakai repüléseket.

Tarlós István közölte, a héten tárgyalt a Budapest Airport és a HungaroControl vezetőivel, megbeszélést folytatott Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel, illetve Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral is.

Elvben megegyeztünk. Tehát reálisan és lelkiismerettel kijelenthető, hogy belátható időn belül, még az is lehet, hogy rövid időn belül, meg tudjuk szüntetni az éjszakai repüléseket, és a közlekedési hatóság kezébe tudja adni a minisztérium a zajmérés jogosítványát"

– fogalmazott a főpolgármester. Hozzátette: "nem megkezdtük az egyeztetéseket, hanem lassan a legvégén vagyunk".

Elmondta: az éjszakai repülés főleg a mély alvás időszakában probléma, ezért az eredetileg javasolt éjféltől ötig tartó repülési tilalmat szeretné reggel hat óráig kiterjeszteni.

Tarlós szólt arról is, hogy Budapest esetében probléma, hogy nincs a közelében kiváltó repülőtér, amelyet használni lehetne éjszakai mentesítésre. Távlati tervként korábban felvetette, hogy a katonai és a teherszállító repülőgépeknek egy közelben levő kisebb repülőteret kellene használniuk. Hozzátette: a Gyurcsány-kormány idején az akkori városvezetés kötött egy 75 évre szóló szerződést, amely kiköti, hogy a Liszt Ferenc repülőtér legalább száz kilométeres körzetén belül nem lehet másik repülőteret építeni.

A budapesti parkolási rendszerről szólva elmondta, hogy évek óta küzd az egységes parkolásért. Az ugyanis nem normális, hogy 23 módon rendezik az ügyet. Továbbá a parkolásból befolyt bevételeknek a közösségi közlekedés büdzséjében lenne a helyük.

Mint mondta: a XIV. kerületben rendkívül magasak a parkolás költségei, és ott veszteséges a működtetés. Kőbányán is az, igaz, ott védőzónának vezették be, de a X. kerület sem termel akkora veszteséget (30 millió forint), mint Zugló a maga 793 millió forintjával. Terézvárost viszont pozitív példaként hozta fel, ott nyereséges az üzemeltetetés – hiába van kevesebb férőhely.

A főpolgármester azzal kapcsolatban, hogy csütörtökön átvette a Budapestnek ítélt Európa legjobb úti célja 2019 elismerést, elmondta: soha nem kapott még egyetlen győztes annyi szavazatot, mint most Budapest. A díj az utóbbi tíz év munkájának az eredménye, és ebben sok embernek a munkája benne van. Ide sorolhatók a szállodaipar vezetői és dolgozói, a vendéglátóiparban dolgozók, a közbiztonságról gondoskodók, a kulturális szférában dolgozók egésze, a kormány és Budapest népe. Azt a legrosszabb indulattal sem lehet állítani, hogy a díj elnyerésében a város választott köztestülete és a városvezetés intakt lenne – jegyezte meg.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére