Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Hétmilliárdos francia plakátcéget utasított el Karácsony, hogy ingyen plakátozhassa tele Budapestet

888.hu

2021.01.20. 12:05

Elutasítottak hétmilliárd forintot csak azért, hogy ott, akkor és azt plakátozhassanak a BKK felületein, ahol, amikor és amit akarnak. A pályázó cégek bírósághoz fordulnak az ügyben, amiért négy évig hülyítették őket.

 

A napokban derült ki, hogy a főváros időhúzása miatt Budapest óriási pénzügyi veszteséget szenvedett el – írta az Origo.

A történetet röviden összefoglaljuk, akit részletesebben érdekel, elolvashatja az eredeti cikket.

Az ügy forrása természetesen most is – mint mindig – a BKK

A cég egyik legnagyobb bevétele értelemszerűen a hirdetési felületek bérbeadása, vagyis a közlekedési társaság pénzt kér azért, hogy különböző cégek vagy akár kormányzati szervek hirdessenek szabad felületein, például buszmegállókban, mozgólépcsők mellett stb.

A BKK-nak azonban nincs önálló cége, amely a hirdetéseket kezeli, ezt általában kiszervezik olyan vállalatoknak, amelyek kifejezetten ezzel foglalkoznak, vagyis egy-egy cég jó pénzért több évre kibérli az összes létező felületet, és a hirdetőkkel, a plakátozással stb. innentől kezdve ők foglalkoznak, a BKK-nak pedig jut a tiszta haszon.

Ezzel kapcsolatban még 2016-ban írt ki tendert az előző fővárosi vezetés, amely ügy elbírálása viszont már Karácsonyék idejére csúszott át: vagyis nekik kellett kiválasztani a jelentkező cégek közül, hogy kivel írnak alá szerződést.

A legtöbbet ajánló cég egy francia vállalat, a JCDecaux volt, amely 7 milliárd forintot fizetett volna érte, hogy 4 évre bérbe vegye a felületeket. A cég egyébként a pályázat minden pontjának megfelelt.

Az ügy már az aláírás fázisánál tartott, mikor Karácsonyék indoklás nélkül elkaszálták, ráadásul

nemcsak ezt a céget utasították el, hanem kijelentették, hogy nem kötnek senkivel szerződést, vagyis nem adják bérbe a hirdetési felületeket.

Kézenfekvő lenne pesze arra gondolni, hogy „jaj, persze, mert egy kormányközeli cégről volt szó, nyilván nem adja ki Gergő egy fideszesnek”, de a helyzet az, hogy egyrészt itt egy ismert francia cégről volt szó, másrészt nemcsak nekik, hanem senkinek nem adták oda a lehetőséget.

Vagyis lénygében elutasítottak egy teljesen kockázatmentes ajánlatot, amiért cserébe még csak tenni vagy vállalni sem kellett volna semmit, mindössze megengedni, hogy a buszokon, villamosmegállókban helyezzen el plakátokat egy cég. Mindezt tették lényegi indoklás nélkül.

Egy évig kellett rá várni, hogy kiderüljön, miért kaszálták el az ügyet

Hogy erre miért került sor, érthetetlen, még Karácsonyéknak is jól jön 7 milliárd, „elnokiásdobozozhatják” bármire, vagy költhetik akár a Lánchídra is, bár erre kevesebb esély van, lássuk be.

Senki sem értette, miért történt, egészen a közelmúltig:

a fővárosi önkormányzat azért bukta el a 7 millárd forintot, és hagyta elúszni a lehetőséget, hogy most teleplakátozhassa kormányellenes üzenettel a fővárost.

Ha ugyanis kiadják a francia cégnek, lényegében nekik is négy éven keresztül fizetni kellett volna, hogy a BKK felületein helyezzenek el plakátokat, így viszont ugyan keresni nem keresnek vele, viszont annyit, akkor és ott plakátoznak, amennyit, amikor és ahol akarnak.

A pályázó cégek persze fel vannak háborodva, a bíróságra mennek, az ügyben a hűtlen kezelés vádja is felmerült. Kompenzációt kérnek, amiért éveken keresztül hülyítették őket a semmiért – egy-egy ilyen pályázatra való felkészülés ugyanis már önmagában százmilliókba kerül.

Még egyszer mondjuk: itt nem kormányközeli cégekről van szó, hanem nemzetközi hirdetési vállalatokról.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére