Rozénemzet a magyar!
2016.08.07. 13:38
Az online felmérésben, a Nagy Bor Teszten mintegy 40 ezer ember vett részt.
A kutatásból kiderült, hogy a bort leginkább tisztán szeretjük. Az emberek háromnegyede szóda vagy üdítő hozzáadása nélkül fogyasztja el a bort.
Nagy népszerűségnek örvendenek a magyar termékek.
A sort Szekszárd, Badacsony, Balaton-felvidék hármasa követi.
Mostanában nagy divat a rozé, amit a felmérés is igazolt. A válaszadók között a rozé és a siller borok voltak a legnépszerűbbek, ezeket követték a száraz, majd az édes vörösborok, az édes fehérborok és a száraz fehérek.
Kiderült az is, hogy szeretünk boros rendezvényekre járni. A kutatásban résztvevők közel fele évente egyszer-kétszer látogat el ilyen eseményekre. A válaszadók 11 százaléka 2-3 havonta, 3 százalékuk pedig legalább havonta megfordul borral kapcsolatos rendezvényen
A fogyasztók többsége a szuper- és hipermarketekben szerzi be a bort. Egyre népszerűbb viszont a termelőnél történő vásárlás és növekszik a borszaküzletekben vásárolt borok aránya is. A fogyasztók barátkoznak az online vásárlás gondolatával is; elmondható, hogy a válaszadók közel 10%-a már vásárolt bort online, ezen felül minden harmadik nyitott erre.