Közösen építik Magyarország jövõjét
2015.11.25. 17:54
A Fiatal Vállalkozók Szövetsége (FIVOSZ) immár nyolcadik alkalommal rendezte meg a Fiatal Vállalkozók Hetét november 16 és 20 között, a világ több mint 150 országában megrendezett Global Entrepreneurship Week (GEW) keretében.
A GEW a világ legnagyobb vállalkozásösztönző hálózata, amelynek keretében a fiatalok inspirációt és segítséget kaphatnak vállalkozásuk elindításához, fejlesztéséhez. A tavaly itthon elindult vállalkozások több mint 4 százalékát a FIVOSZ segítette életre.
Ahogy globálisan, úgy Magyarországon is fontos a fiatal vállalkozók felkarolása, hiszen a kis- és középvállalkozások a hazai foglalkoztatás csaknem kétharmadát adják. Mégis fennáll annak a veszélye, hogy a közeljövőben elveszítjük a magyar kkv-k harmadát. A vállalkozói kedv folyamatos apadása, valamint a vállalkozások továbbörökítésének nehézségei komoly problémákat vetnek fel nemcsak itthon, de az Európai Unióban is, ahol átlagban háromból két cég veszik el, mert a vállalkozást nem tudják átadni a következő generációnak.
Ezért is fontos a magyar fiatalok vállalkozási kedvének ösztönzése, cégeik sikerre vitele"
– hívta fel a figyelmet Kovács Patrik, a FIVOSZ alapító elnöke, aki szerint „a Fiatal Vállalkozók Hete a hazai gazdasági utánpótlás nevelés kulcseseménye, ami hidakat épít és összefogásra ösztönzi a vállalkozó kedvű fiatalokat.
A FIVOSZ elnöke szerint kiemelt fontosságú a hazai vállalkozások megmentése és továbbörökítése, ezért nagyon fontos, hogy a magyar fiatalok inspirációt, segítséget és ötleteket kapjanak jövőjük felépítéséhez. Kovács Patrik amellett, hogy a FIVOSZ elnöke, egyben Európa legmeghatározóbb és legnagyobb fiatal vállalkozói ernyőszervezetének, a JEUNE-nek vezető tisztségviselője is 2014 óta.
Az Európai Unióban is rengeteget teszünk mi magyarok azért, hogy az ifjúsági vállalkozásfejlesztés és a fiatal vállalkozók ügye megfelelő szintre kerülhessen. Az Európai Unió a fiatal vállalkozókat kiemelten támogatandó csoportként tartja számon”
– mondja.
A FIVOSZ elnöke nincs egyedül a fiatal vállalkozókért folytatott szakmai munkában. Idén első alkalommal a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) szakmai támogatásával került sor a Fiatal Vállalkozók Hete Nemzetközi Napjának megrendezésére, melynek célja, hogy megismertesse a vállalkozás indításán gondolkodó fiatalokat az elérhető külpiaci lehetőségekkel. Az MNKH 2013 óta képviseli a magyar vállalkozásokat a világ több mint 30 országában. Amellett, hogy a legtöbb kontinensen jelen van, nemcsak a képviselet, hanem a piacszerzés és a magyar vállalkozások külföldi sikerének építése is feladata.
A Magyar Nemzeti Kereskedőháznak fontos szerepe van abban, hogy a fiatal vállalkozókat felkészítsük a külpiacra jutásban és megismertessük őket a nyitva álló üzleti lehetőségekkel”
– mondja Ducsai-Oláh Zsanett, aki április óta a Kereskedőház vezérigazgatói pozícióját tölti be.
A Nemzetközi Nap folyamán az MNKH több munkatársa és szakértője tartott előadásokat, továbbképzéseket a külpiaci tevékenységekre készülő fiatal vállalkozóknak. A Magyar Nemzeti Kereskedőház tevékenysége nem csak az újabb vállalkozói generációk felkészítésében, hanem a magyar gazdaság folyamatos fejlődési pályán tartásában mutatkozik meg. Külpiaci tevékenységében szorosan együttműködik a magyar nagykövetségekkel, így ha egy országban a Kereskedőház nem rendelkezik képviselettel, abban az esetben a diplomácia és a külgazdasági attasék segítségével ugyanúgy tudja képviselni a magyar vállalkozásokat. A 2013 óta működő MNKH összesen 22 irodát hoz létre a Kárpát-medencei régióban és Lengyelországban, ezzel is erősítve a magyar cégek üzleti lehetőségeit.
Nincs olyan vállalkozás, akinek ne tudnánk segíteni”
- mondja Ducsai-Oláh Zsanett, aki munkájában elkötelezett a magyar vállalkozások külpiaci sikerei mellett és büszke kollégái és a Kereskedőház munkájára, hiszen az MNKH közvetítésével idén közel 1500 külpiaci üzleti lehetőség érkezett a magyar vállalkozások számára.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház jelenleg több mint 3000 partnerrel, köztük kis- és középvállalkozásokkal és start-up cégekkel büszkélkedhet. A magyar vállalkozások a világ valamennyi pontjára szállítanak termékeket, például gyümölcslevet, bort, libamájat, orvosi műszereket. Ezek mellett Smart City megoldásokat, innovatív technológiát – vízszűrő berendezéseket, világítástechnikát, töltőállomásokat és generátorokat szállítanak többek között az Egyesült Arab Emirátusokba, Szaúd-Arábiába, Kolumbiába, Argentínába, Azerbajdzsánba és számos európai országba is.
A magyar technológiára és szakértelemre világszerte érdeklődés mutatkozik.
A vállalkozásoktól és a kiállításokról rengeteg visszajelzés érkezik, nemrég Azerbajdzsánban, Izraelben és Németországban ismerték el a magyar cégek innovatív termékeit”
- nyugtázza a vezérigazgató.
A mi sikerünket leginkább a cégek sikerében lehet mérni.”
Az MNKH évente több mint száz nemzetközi szakkiállításra visz ki magyar cégeket, továbbá számos üzleti fórumot szervez. Ducsai-Oláh Zsanett, vezérigazgató szerint "ez egy hosszú távú befektetés, melynek sikere a magyar cégek exporteredményeiben mérhető le. Az elmúlt negyedévben érkezett statisztikai adatok és visszajelzések alapján folyamatosan nőnek az exportszámok, ezek alapján úgy gondolom jó úton haladunk a magyar vállalkozások nemzetközi sikere felé.”