Az Eb igazi gyõztese az M4 Sport
2016.07.11. 19:06
Az M4 Sport az Európa-bajnokság 31 napja alatt 23 napon közvetített élő mérkőzést, amiből 16 alkalommal egész napra nézve, míg 14 napon a főműsoridőben szerzett piacvezető pozíciót a csatorna – itt az eltérés abból adódik, hogy a 21 órás meccsek első órája esett csak a főműsoridőre.
Az Eb ideje alatt – a június 10-től július 10-ig tartó időszakban – összesen 7 millió 246 ezren néztek bele hosszabb-rövidebb időre az M4 Sport valamelyik műsorába, ez a magyar népesség 82%-a. A magas nézőszámoknak köszönhetően a labdarúgó Eb alatti teljes időszakra vonatkozóan az M4 Sport közönségaránya 12,3%-ra nőtt a teljes napra, főműsoridőben pedig 16,2%-os részesedést ért el az adó a teljes népesség körében.
Az Eb alatti időszakban naponta 2 millió 669 ezren kapcsoltak az adóra, ami a teljes népesség 30%-a.
A Portugália - Franciaország Eb-döntőt 1 millió 753 ezer fő volt követte, ezzel a műsor adásideje alatt a legnézettebb csatorna volt. A mérkőzés közönségaránya a teljes népesség körében 46,9% volt. Az idei Portugália - Franciaország döntő nézettsége magasabb volt, mint a korábbi M1-en sugárzott 2012-es Spanyolország - Olaszország döntőé.
A torna legnézettebb mérkőzése a Magyarország - Belgium Eb-nyolcaddöntő (2 millió 796 ezer fő, a közönségaránya a teljes népesség (4+) körében 61,5%) volt, amely
- az utóbbi 10 év legnézettebb sportműsora Magyarországon
- az M4 Sport legnézettebb műsora a csatorna indulása óta
- a legnézettebb műsor a hazai televíziós piacon 2016-ban
A 2016-os labdarúgó Eb TOP5 legnézettebb mérkőzése az M4 Sporton, a teljes népesség körében:
- Magyarország-Belgium nyolcaddöntő (2 796 244 AMR, 61,5% SHR)
- Magyarország - Portugália csoportmérkőzés (2 318 043 AMR, 61,3% SHR)
- Izland - Magyarország csoportmérkőzés (1 976 045 AMR, 56,6% SHR)
- Portugália - Franciaország döntő (1 752 843 AMR, 49,9% SHR)
- Ausztria - Magyarország csoportmérkőzés (1 733 987 AMR, 48,3% SHR)
A magyar közmédia teljes online portfoliója is új rekordokat döntött a torna idején. A magyar-belga mérkőzés generálta a legnagyobb konkurens userszámot, azaz a legtöbb, egy adott pillanatban az online közvetítést néző felhasználót az m4sport.hu oldalon (106.897). Az Eb utolsó hetében a közmédia portfólióját 657 ezer valós felhasználó látogatta meg, közülük 118 ezren az m4sport.hu oldalra voltak kíváncsiak.
Az Eb mérkőzések után képernyőre kerülő Jöttünk, láttunk, visszanéznénk! című könnyed elemző műsor a csatorna egyik legnépszerűbb idei kezdeményezésének bizonyult. A rengeteg pozitív visszajelzés és a remek nézettségi adatok is igazolták a műsor helyét az M4 Sport képernyőjén. Az éjszakai élő műsorok átlagos nézettsége 141 ezer fő volt, közönségaránya pedig 10,6% volt.
(Forrás: Nielsen Közönségmérés)