Az AWS az Eurovízió valódi gyõztese
2018.05.14. 06:28
Az Eurovíziós Dalfesztivál nevet viselő freakshow évről évre bizonyítja, hogy a zene valójában mellékes, és kizárólag az öncélú aberráció és deviancia számít ezen az üres "értékektől" fröcsögő giccsparádén. Talán mi, magyarok vesszük túl komolyan a dolgot, hiszen minden évben kiváló és igényes dalokat küldünk a fesztiválra, úgy látszik teljesen feleslegesen.
Hiszen a műkönnyek, a képmutatás és a ZS kategóriás zenészek fesztiválján nem számít az igényesség. Bár a dalfesztivál elvileg az európai értékek és kultúra sokszínűségét hivatott képviselni, mégis okkal tehetjük fel a kérdést: vajon tényleg a sablonpop, a magamutogatás és az erőltetett aberráció lenne az európai kultúra? Elnézve az izraeli győztes, Netta Barzilai infantilis tyúktáncát (a dal szövege is elképesztően semmitmondó és gyermeteg), megfogalmazódott bennem, hogy a legjobb talán az lenne, ha a következő években inkább bojkottálnánk ezt az egész giccsparádét, mert ha tényleg ez a trágya az általános európai ízlés, akkor óriási bajok vannak ezen a kontinensen és az itt élők fejében. Hiszen úgy tűnik, hogy nincs szükségük mély üzenetekre (mint amilyet pl. az AWS képviselt), nincs szükségük profizmusra, és magasról tesznek a zenére, mert csak vonaglani akarnak valamilyen devianciát hirdető moslékra.
És a probléma nemcsak az ízléssel van, hanem a mérhetetlen képmutatással is. Érdekes jelenetnek lehettünk ugyanis szemtanúi a győztes dal kihirdetése után. A fekete bőrű osztrák induló egyből megpróbált gratulálni Netta Barzilainak, de az izraeli énekesnő stábja ezt nem hagyta, és kétszer egymás után elhessegette Netta közeléből a férfit. Ezek után Netta kiállt a színpadra és megköszönte az európaiaknak, hogy az elfogadásra szavaztak, az emberek közötti különbségek elfogadására és, hogy a sokszínűséget ünnepelték ezzel. Hiteles...
Okkal kérdezhetitek, hogy miért, hiszen a 21. helyen végeztek. De nézzük csak meg az eddigi eurovízió-győztesek pályafutását az elmúlt 10 évben. Egyik se futott be igazán, egyikből sem lett világírű előadó, ugyanolyan nímand maradt az összes, amilyen volt. Conchita Wurst is kb. csak a Budapest Pride-on tud fellépni, ami nem valami nagy siker.
Ezzel szemben az AWS már most rengeteg lehetőséget kapott. Bátran képviseltek egy szubkultúrát, amely komolyan összefogott a zenekarért. A legnagyobb metálzenei fesztiválok álltak ki a magyar banda mellett és biztatták szavazásra a kontinens metálosait. Az AWS csak nyert az eurovíziós szerepléssel, ami miatt nagyon büszkék lehetünk rájuk. Ezt Siklósi Örs, a zenekar frontembere is megerősítette:
Új lehetőségeket és élményeket kaptunk az Eurovíziós Dalfesztiválon, sok új kaput nyitott meg előttünk az eseményen való fellépésünk. Megmutattuk a nézőknek, hogy a metál szubkultúra létezik, rengeteg új ember hallotta a zenénket, számunkra tökéletes az eredmény"
— nyilatkozta Örs az MTI-nek.
Eurovíziós Dalfesztiválon való szereplésük máris új fellépési lehetőségekhez juttatta az AWS-t:
Az Eurovíziós Dalfesztiválon dolgozó újságírók 2016-ban Stockholmban megalapították a színpadi látványt elismerő Buzz Awardot, amelyet tavaly Kijevben adtak át először. Idén a hat kategória közül a legjobb speciális effektekért járó díjat az AWS-nek ítélte oda az a több mint ezer helyszínen dolgozó újságíró, aki leadta szavazatát.