A magyar jármûgyártás ünnepe volt ez a hétvége
2018.05.14. 13:48
Tapolcán 2016-ban rendeztek először Ikarus-találkozót, tavaly Németországban, majd idén megint Tapolcán került sor a rendezvényre. A nyár végén pedig Polgáron szoktak hasonló eseményt tartani már évek óta. Ezekre találkozókra ugyanis van igény, sokan látogatják, számos vendég érkezik külföldről.
Nem csoda, hiszen az Ikarus fénykorában a világ szinte összes országába exportált buszokat. Az csak egy tévhit, hogy a KGST felvevőpiaca miatt jutott az Ikarus oda, ahova, hiszen az 1970-es és az 1980-as években a szocialista országok mellett az USA, Izland, Görögország és számos afrikai ország, vagy éppen Svédország is vett Ikarust, nem beszélve arról, hogy az 1990-es évek elején még Kuvaitba, Olaszországba és Skandináviába is sikerült eladni buszokat.
A mostani találkozóra a magyar példányok mellett Németországból érkeztek Ikarusok, illetve jelent volt egy-egy már Magyarországon üzemeltetett, egykori svéd és olasz darab is.
Egészen korán, a legtöbb busz érzekése előtt már ott voltam a helyszínen. A hivatalos megnyitó 9-re volt meghirdetve (és nagyjából 10-re csúszott), addigra már nagy lett a tömeg, előtte még csak páran lézengtünk, a buszok érkezésével lettünk egyre többen.
Lehetett kapni képeslapokat, kitűzőket, szörpöt, kürtőskalácsot és pólókat, míg egy nagyobb sátorban volt sör és grill. Külön kiemelném, hogy a sör helyi volt, a Stari főzdéjének világos, barna és meggyes sörét lehetett kapni. A világosból 500 forint volt 4 deci, meg is ittam hamar kettőt.
Ami a buszokat illeti...
Németországból kilenc busz érkezett, három Ikarus 280-as, két-két 250-es és 256-os, és egy-egy 255-ös és faros, Ikarus 66-os.
A legtöbb magyar közlekedési társaság is képviseltette magát, a BKV, a Volánbusz, a KNYKK, DAKK, ÉNYKK és DDKK is jelen volt, a többi jármű magántulajdonban van. Több egyedi, ritka Ikarus is megjelent, ilyen volt például az Ikarus 545 vagy az 553.
Nem túl meglepő módon a legnagyobb számban az Ikarus 200-as széria buszai képviseltették magukat, de voltak igazi veterán farosok, és a fiatalabb generáció sem maradt ki, hála az őket képviselő 400-asoknak, EAG-nak és C56-osoknak.
A 200-asok közül szinte minden ismertebb típus megjelent, a midi 211-estől kezdve a 250/256-os és a 255/266-os ikonikus duókon át a leghíresebb párosig, az Ikarus 260-osig és az Ikarus 280-asig, mely két típus Budapesten és vidéken is jelen van még a napi forgalomban.
Azt mindenképpen meg kell jegyeznem, hogy Tapolca főtere kicsi ehhez a rendezvényhez, mire minden busz megérkezett, valóságos tömeg alakult ki. Emberekből és buszokból is zsúfoltság volt. Igaz, később a részt vevő buszok zöme felvonult a városban és a környéken, itt utazni is lehetett a járművekkel, valamint a fotózásukra is több lehetőség nyílt.
Ezt viszont nem vártam meg, sajnos nem értem rá, fotózni szerencsére reggel is lehetett, csak nagyon korán kellett hozzá kelni.
A továbbiakban beszéljenek a képek!
A fentieken kívül még számos Ikarus érkezett a rendezvényre, de minden fotót bemutatni talán túlzás lenne. Az összes képet a cikk szerzője készítette!