Amikor mi tanítjuk Amerikát
2022.05.24. 18:20
Múlt héten Budapesten volt a CPAC. A Konzervatív Politikai Akciókonferenciát 1974-ben álmodták és valósították meg először. Az Amerikai Konzervatív Unió ezzel teljesen átformálta az amerikai politikát. Azon az első CPAC-en Ronald Reagan még Kalifornia kormányzójaként szólalt fel és ekkor erősödött meg a „New Right”, vagyis az új jobboldal mozgalom. Később – sokban a CPAC-nek köszönhetően – Reagen elnök lett. A szervező ACU, vagyis Amerikai Konzervatív Unió szerint a CPAC küldetése, hogy a megrendezett konferenciák során a jobboldaliakat olyan tudással és képességekkel vértezzék fel, amelyeknek köszönhetően sikeresebbek lehetnek.
A CPAC-et általában az Egyesült Államokban rendezik, azonban most először Európában Magyarország szervezhette meg a konferenciát, egészen pontosan az Alapjogokért Központ.
Ahogy előbb írtam, az ACU szerint a CPAC célja a jobboldaliak tudással és képességekkel való felvértezése. Az a helyzet, hogy mi magyarok ebben kiemelkedően jók vagyunk – főleg a többi országhoz képest –, hiszen már zsinórban negyedik alkalommal választottunk meg egy patrióta kormányt. Magyarország jobboldali.
Az Egyesült Államokból és a világ számos pontjáról érkeztek vendégek, hogy közelebbről is megvizsgálják, miben rejlik a magyar jobboldal sikere. Hatalmas segítségükre volt Orbán Viktor miniszterelnök, aki 12 pontban foglalta össze a sikeres jobboldali politika tudnivalóit. Ugyanis az a helyzet, hogy jobbtól nem is tanulhatnának az amerikaiak. Orbán Viktor ma a jobboldal legnagyobb alakja és ezt nem csak én mondom, hanem ők maguk is.
A konferencián természetesen több alkalommal is szóba került a közösségi média és a politika kapcsolata. Nemegyszer futottam bele olyan beszélgetésbe, amely úgy kezdődött, hogy Magyarországon a jobboldal még az interneten is átvette a hatalmat. Azokon a közösségi média felületeken, ahol mindig is baloldali túlsúly volt. A kérdés persze itt is az volt: hogyan?
A jobboldalnak úgy sikerült feljönni a pályára és megverni a balosokat, hogy összefogtunk. Ahogy az offline világban, úgy mi képesek vagyunk a közösség formálásra az online térben is. Ez a siker egyik titka.
A másik pedig a munka. A közösségi média egy olyan műfaj, amit csinálni kell.
Illetve van még valami. A tartalom. Mi az igazságot mondjuk el és van mondanivalónk.
Ezt meséltem el az amerikai barátainknak. Bízom benne, hogy megfogadják és legközelebb már úgy találkozunk, hogy Donald Trumpnak hívják az elnöküket újra.