Biztos környezetbarát az elektromos autó?
2019.04.18. 15:00
Német professzorokból álló csapat készített egy jelentést a Német Gazdaságkutató Intézet számára, amelyben azt vizsgálták, hogy az utóbbi években környezettudatosságukkal agyonreklámozott elektromos autók tényleg annyira zöldek-e, mint amilyennek megpróbálják beállítani őket.
Christoph Buchal kölni fizikaprofesszor vezetésével készült tanulmányt szerdán hozták nyilvánosságra, az eredmény pedig garantálhatóan felkavarja majd az autóipart. A tudósok megállapították, hogy
az elektromos autók 11-28 százalékkal nagyobb mértékben terhelik a környezetet, mint a dízelautók, ha figyelembe vesszük az akkumulátorok gyártásából eredő szén-dioxid-kibocsátást és a Németországban felhasznált elektromos energiában a nem megújuló energián alapuló módszerek létét."
A kutatás kitért arra is, hogy egyszerűen túl sok energia szükséges az akkumulátorokhoz létfontosságú lítium, kobalt és mangán bányászatához és feldolgozásához.
A tanulmányt azzal folytatták, hogy ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt Mercedes típusú dízelautóé.
A gépkocsigyártók most készülnek tömeges méretekben átállni az elektromos autók gyártására, de a tanulmány szerzői szerint a környezet szempontjából jobbak lennének a metán meghajtású autók, mivel azok szén-dioxid-kibocsátása egyharmaddal alacsonyabb, mint a dízelgépkocsié.