Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Biztos környezetbarát az elektromos autó?

Bokor Gábor

2019.04.18. 15:00

Egy tanulmány részletesen foglalkozott azzal, hogy vajon az elektromos autók tényleg annyival zöldebbek-e, mint amennyire promózzák azokat. Arra jutottak, hogy nem biztos, és még az is lehet, hogy a sokat szidott dízelek kisebb ökológiai lábnyommal rendelkeznek.

Német professzorokból álló csapat készített egy jelentést a Német Gazdaságkutató Intézet számára, amelyben azt vizsgálták, hogy az utóbbi években környezettudatosságukkal agyonreklámozott elektromos autók tényleg annyira zöldek-e, mint amilyennek megpróbálják beállítani őket.

Christoph Buchal kölni fizikaprofesszor vezetésével készült tanulmányt szerdán hozták nyilvánosságra, az eredmény pedig garantálhatóan felkavarja majd az autóipart. A tudósok megállapították, hogy 

az elektromos autók 11-28 százalékkal nagyobb mértékben terhelik a környezetet, mint a dízelautók, ha figyelembe vesszük az akkumulátorok gyártásából eredő szén-dioxid-kibocsátást és a Németországban felhasznált elektromos energiában a nem megújuló energián alapuló módszerek létét."

A kutatás kitért arra is, hogy egyszerűen túl sok energia szükséges az akkumulátorokhoz létfontosságú lítium, kobalt és mangán bányászatához és feldolgozásához. 

Egy Tesla Model 3 elektromos autó akkumulátora 11-15 tonna szén-dioxodot termel a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer kilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást eredményez – számolták ki a szerzők.

A tanulmányt azzal folytatták, hogy ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt Mercedes típusú dízelautóé.

A gépkocsigyártók most készülnek tömeges méretekben átállni az elektromos autók gyártására, de a tanulmány szerzői szerint a környezet szempontjából jobbak lennének a metán meghajtású autók, mivel azok szén-dioxid-kibocsátása egyharmaddal alacsonyabb, mint a dízelgépkocsié.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére