Az Aldi biológiailag lebomló, komposztálható zacskót vezetne be magyarországi üzleteiben
2019.06.28. 12:30
Néhány hete felröppent a hír a Süddeutsche Zeitung német lap értesülései alapján, miszerint az Aldi németországi üzleteiben fizetős lesz a zöldségekhez, gyümölcsökhöz, péksüteményekhez használt vékony műanyag zacskó, továbbá lehetőség lesz majd többször használatos hálókat vásárolni a zöldségek és gyümölcsök csomagolásához. Megkérdeztük az áruházat, hogy Magyarországon terveznek-e hasonló lépéseket.
Az egyszer használatos műanyag zacskókat valószínűleg nem teszik fizetőssé, viszont a tervek szerint még idén kihelyeznek a zöldség- és gyümölcspultok mellé többször használatos hálókat, amelyeket akciós áron lehet majd kapni. Az év végéig beszüntetik az egyszer használatos műanyag kesztyűket is. Csak ezzel a lépéssel 2,5 tonnával csökkentik a műanyag-felhasználásukat.
A csomagolóanyagok, az áruházakban kapható táskák és számos más termék területén is az ALDI folyamatosan keresi az alternatívákat, amelyek csökkentik a környezeti terhelést. Előreláthatólag 2019 utolsó negyedévében a zöldség-gyümölcs pultnál akciós termékként többször használatos hálót fogunk vásárlóinknak kínálni, ezzel is csökkentve a műanyag-felhasználást. Emellett folyamatosan vizsgáljuk egy biológiailag lebomló, komposztálható zacskó jövőbeni bevezetését, amellyel további lépést tennénk környezettudatos működésünk felé
– válaszolták megkeresésünkre. Azt azonban még nem árulták el, hogy várhatóan mennyibe fog kerülni a többször használatos háló.
Az Aldi a kenyerek és péksütemények, a húsok, a gyümölcsök és a zöldségek boltokba történő szállítására többnyire már most is többször használatos rekeszeket alkalmaz, a gyümölcsöket és zöldségeket – amennyiben lehetséges – csomagolásmentesen kínálja. A többször használatos dobozok alkalmazásával csak a zöldség-gyümölcs esetében sikerült már 4000 tonnányi papírhulladékot megspórolniuk a tavalyi év során. 2019 eleje óta a bio banán csomagolás nélkül érkezik az üzletekbe, ami mintegy 3,5 tonnányi hulladékcsökkenést jelent éves szinten. Még 2019-ben kivezetik az egyszer használatos műanyag termékeket, például a műanyag evőeszközöket, szívószálakat. Továbbá a jövőben különböző akciókat terveznek, melyek célja, hogy a fogyasztói tudatosságot növeljék.