Zágrábba mennél? Van egy jó hírem!
2016.10.22. 11:35
A felújítási munkálatok végösszege 300 millió euró, aminek keretében több vasútállomást újítanak fel, valamint felüljárókat és aluljárókat hoznak létre gépjárművek számára.
Ezeken felül a gyalogosok számára is létrehoznak aluljárókat, továbbá lebontják a Dráva híd feletti vasúti hidat melynek helyére újat építenek.
A nyár közepén kezdődött a Dugos Selo-Körös közötti 38,2 kilométer hosszú pályaszakasz felújítása, valamint a második vágány kiépítése, ami folytatódni fog a Körös-Kapronca közötti szakaszon is.
A vasútvonal modernizációjával nő a vágányok kapacitása, így akár a 160 kilométer/órás sebességgel is le lehet süvíteni a horvát szomszédokhoz, amely értelemszerűen csökkenti az utazás idejét, továbbá lehetővé teszi a kölcsönös átjárhatóságot és növeli a biztonságot.
Csütörtökön az Európai Unió a Székesfehérvár és Budapest közötti vasútvonal fejlesztésére 30 millió eurós, közel tízmilliárd forintos támogatást hagyott jóvá.
A közép-magyarországi régió vasútfejlesztésének támogatása a transzeurópai vasúthálózat modernizálására elkülönített uniós kohéziós alap fenntartható közlekedésre fordítható forrásaiból valósul meg. A munkálatoknak 2018-ig kell befejeződniük.
A beruházás által megrövidül a menetidő és jótékony hatással lesz a balatoni régió turizmusára, valamint megkönnyíti a személy- és tehervonatok közlekedését Szlovénia és a Földközi-tenger irányába.
A Budapest Kelenföld-Székesfehérvár vasútvonal rekonstrukciója harmadik ütemeként valósul meg a székesfehérvári vasúti csomópont átépítése"
– áll az NFM közleményében.
A projekt támogatási szerződését és a kapcsolódó vállalkozói szerződéseket 2014-ben írták alá. A kivitelezés jelenleg is zajlik, a tervek szerint 2016 végéig befejeződik.
(MTI)