A hipsztereknek leáldozott, itt vannak a yuccie-k!
2015.09.03. 15:00
Miért pont yuccie? Az elnevezés a „young urban creative” kifejezésből ered – fiatal városi kreatívok, akik Infante meghatározása szerint a hipszterek és a yuppie-k furcsa keverékei.
A yuccie-álom: gyorsan meggazdagodni, és mindeközben megőrizni a kreatív autonómiát.
A yuccie fogyasztási szokásaiban és megjelenésében is különbözik a hipszterektől: nincs tetoválása, levedlette az ikonikus szakállát és manbun-ját (kb. férfi-konty), a kockás ing-bakancs kombinációt sokkal szofisztikáltabb outfitre cserélte. Az interneten él, és a tudatos fogyasztó megtestesülése: minden jöhet, ami kézműves/bio/öko, odavan a budapesti street food őrületért, a reggeli jógaóra után bedob egy smoothie-t a kedvenc juice bárjában. Ha bulizni indul, taxi helyett Ubert hív, hétvégenként bringás-piknikre megy, a haverjaival a CityMatiné bulijain csapatja, vagy valamelyik rooftop-cinemában néz filmet, a fesztiválok közül pedig a Budapest Essentials-re van bérlete.
A hipszterség establishment-ellenes éle is eltűnt, a yuccie-k sokkal közelebb állnak egy konform életmódhoz.
A yuccie-léthez olyan énközpontú cinizmusra van szükség, amit a nehézségek hiánya eredményez. Ez a réteg megengedheti magának azt a luxust, hogy megválasztja saját kihívásait, mindenféle értelemben a kényelem határozza meg az életét. Yuccie-nak lenni mindenképpen kiváltságos helyzet, de ahogy szétnézünk magunk körül, sokkal többen fulladnak bele a saját kényelmükbe, mint ahányan élni tudnának a kiváltságaikkal.