Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Nem a ruha teszi az embert - illúzió vagy hamis ábránd?

Horváth József György

2016.04.19. 18:58

Nyugaton nyílt titok, hogy a "Hollywood-i" életérzés bérelhetõ nemcsak celebek, de átlagemberek számára is. Ez sok mindent jelent: bérelhetünk autót, ruhát, ékszert vagy bármit, ami hozzá segíthet minket ahhoz, hogy egy olyan oldalunkat hozzuk elõ, amelyre talán nincs is szükségünk az életben való boldoguláshoz.

A mai világban nagy jelentőséget tulajdonítunk a külsőnek, de főként a "fancy” megjelenésnek. Ez azt jelent, hogy a legtöbben akkor érzik sikeresnek és erősnek magukat, ha magukon hordják a médiából és a reklámokból ismeretes holmikat, melyek viselésével azt sugallják: képes vagyok bármire!

Hollywoodban a celebek közt az egyik legjobb példa erre 50 Cent, valódi nevén Curtis James Jackson III, akinek ha végig görgetjük közösségi oldalát, temérdek képen láthatjuk bérelt cuccokkal és szemérmetlenül sok dollár mennyiséggel pózolva. Számos képei között az egyik legfelkavaróbb az, ahol egy húszezresnek megfelelő címletből több milliós összeget rendezget a kezében, mint „ebédpénzt”, a kép címe pedig: Broke, vagyis: pénztelenül.

A rappernek sikerült annyira beleégetnie magát a köztudatba, mint csilliárdos gengszter, hogy tavaly júliusban egy bankrablásnál a helyszínen dolgozó nő 50 Cent-hez hasonlította az elkövetőt. Ez ügyben keresték fel az előadót, aki azt nyilatkozta, hogy ő is béreli ezekhez a fotókhoz mind az autót, mind az ékszert, de akár a ruhákat is!

Amerikában elterjedt, talán már nem is divatnak mondható a luxus tárgyak, kiegészítők és öltözékek bérlése. Marian Rothschild, a „Look Good Now And Always” írója azt mondja, hogy napjainkban az emberek tudatosítják magukban, hogy merre tartanak, mit szeretnének elérni és mit kell ezért tenniük. Amikor elérnek ahhoz a fázishoz, hogy számba vegyék a tennivalókat, akkor a könnyebb utat választva kibérelik azokat a tárgyakat, amelyek azt sugallják: már az vagyok, ami! – Meggyorsítva a cél elérését.

Néhány tanulmány szerint ugyan az amerikaiak többsége csak akkor bérel eleganciát és gazdagságot sugalló eszköztárat, amikor egy nagyobb eseményre készül, például egy állásinterjúra. Kutatók szerint egy ilyen helyzetben az a pályázó előnyt élvez, aki gazdagságot sugároz, mint az, aki szerényebb külsővel jelenik meg. Ugyanakkor a nők esetében ez jelenthet igen komoly kockázatot is: ha egy nőt nő társa interjúztatja és az interjúvolt fél csinosabb, szebb kiegészítőkkel ékelte ki magát, mint az interjúztató gyakran támadásnak vélik. A munkahelyi státusz versenyben szintén hatása van a megjelenésnek: egy jobb megjelenés előbb idézhet elő fizetésemelést is.

Hollywood-ban rengeteg siker sztori terjeng akörül, hogy hány szerencsést segített már közelebb az „amerikai álomhoz” az egy alkalomra megvásárolt illúzió, amely bérelhető akár óra, kocsi, ékszer vagy táska formájában.

Ugyanakkor a fent említett amerikai író, Marian Rothschild abban bízik, hogy idővel mindenki meglátja, hogy fontosabb a saját egyéniségének és eredetiségének megtalálása, mert az lehet számára az igazi bizonyíték, hogy: ő már az, aki!

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére