Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo
 

Merre tart az e-kereskedelem?

PR tartalom

2020.12.05. 05:00

Nem túlzás kijelenteni, hogy a 2020-as esztendő az online éve a kereskedelemben. Noha az utolsó negyedév eredményeit ma még nem ismerhetjük, azt már most bátran kijelenthetjük, hogy a webáruházak bevétele messze túlszárnyalja az előzetes várakozásokat.

Ugyanakkor muszáj megemlíteni, hogy a növekedés elsősorban a koronavírus-járvány miatt megváltozott vásárlói szokásoknak köszönhető. A hagyományos boltok és plázák helyett sokan inkább a webáruházakat részesítették előnyben, így létrejött az a jelenség, amit a szakma átterelődésként emleget. Miközben az online kereskedelem várakozáson felül teljesített, a teljes kiskereskedelem alig képes felülmúlni a tavalyi eredményeit.

Az e-kereskedelemben 2020 minden negyedévét várakozásokon felüli növekedési ütem jellemzi. Az első negyedév 21%-os növekedése magasabb volt az előzetes várakozásoknál, noha az igazi bumm csak ezután következett; az online piac a második negyedévben mintegy 47%-ot tudott nőni! Ehhez képest a harmadik periódus 19%-os bővülése visszaesésnek tűnhet, persze ez is magasabb az előzetes várakozásoknál.

Persze felvetődik a kérdés, hogy az utolsó negyedév milyen eredményeket hozhat az e-kereskedelemben; folytatódik a harmadik negyedévben tapasztalt lassulás, vagy pedig a romló járványhelyzet újra felpörgeti az áruházak forgalmát. Ha a legnagyobb e-kereskedők Black Friday forgalmából indulunk ki, akkor a második opció valószínűbb; úgy tűnik, a téli vásárlási láz nem csillapítható.

A legfőbb kérdés természetesen az, merre halad tovább a hazai e-kereskedelem, illetve milyen bevételekre tehetnek szert a piac szereplői. A pesszimista hangok szerint a kiürülő családi kasszák és a gazdasági visszaesés hatása törvényszerűen begyűrűzik az online kereskedelembe is, akár jelentős bevételcsökkenést okozva. Az optimistábbak szerint azonban az online tér előnye továbbra is megmarad a hagyományos boltokkal szemben; a vírushelyzet miatt kialakult óvatosság még hosszú hónapokon keresztül megmarad, ráadásul a 2020-as évben elvégzett szolgáltatásfejlesztések törvényszerűen segítik a szereplőket.

Számos példát láthatunk erre; a piacvezető Extreme Digital és eMAG például saját csomagautomata hálózatot hozott létre. Az Easybox névre keresztelt csomagautomatákból éjjel-nappal átvehetők az eMAG-nál és az Extreme Digitalnál megrendelt termékek egyszerűen és érintésmentesen. Idén száz budapesti helyszínen, a jövő év végén azonban már országszerte ötszáz helyen működnek majd a piacvezető e-kereskedelmi márkák saját üzemeltetésű automatái.

2021-ben várhatóan újra felerősödnek a hangok, amelyek a külföldi piacnyitás előnyire hívják fel a figyelmet. E-kereskedelmi szakértők úgy vélik, hogy a járványhelyzet lecsengését követően egyre többen próbálnak szerencsét a külpiacokon; megfelelő exportterv és jó marketing birtokában a hazai e-kereskedők sikeressé válhatnak a szomszédos országokban is.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

 
MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére