Mekkora a valódi nyereség a popcornon, az iPhone-on vagy a dizájner farmereken?
2016.09.03. 20:58
Mindenki bizonyos árréssel dolgozik a nyereség érdekében a kérdés csak az, hogy mennyivel. Vajon mennyibe kerülhetnek az egyes termékek előállítási költsége és mennyit kaszálnak rajta a cégek?
Habár a nachos is nagy népszerűségnek örvend, a mozikban a popcorn az örök sláger. A Stanford kutatása szerint a pattogtatott kukoricának köszönhetjük, hogy az amúgy sem olcsó mozijegyek nem még drágábbak, mert a popcornból származó nyereségnek köszönhetően nem adják drágábban a mozijegyeket. A kukorica előállítási költsége 35 cent, amit végül 6,5 dollárért adnak tovább.
Egy True Religion farmer előállítása 50 dollárba kerül, de a fogyasztók 335 dollárt is kiadnak érte.
Az Apple hatalmas profitjának nagy részét az okostelefonnak köszönheti. Negyedéves szinten nettó 10 milliárd dollár folyik be a cégnek. Az iPhone 6S Plust körülbelül 236 dollárért állítják elő, a boltokban viszont 749 dollárért árulják.
Az SMS küldések száma csökkent a különböző beszélgető alkalmazásoknak köszönhetően, de évente így is 6-7 ezer milliárd SMS-t küldenek egymásnak a telefontulajdonosok. Az SMS 0,3 centjébe kerül a telefonszolgáltatóknak, amiért a felhasználók 20 centet fizetnek.
A kitermelés mellett a csiszolásért is sokat kell fizetnünk. Az 1 karátos gyémánt előállítása 1000-3000 dollár között mozog és 4000 dollárért juthatunk hozzá.
A jó minőségű papírnak és a munkaerőnek köszönhetően 1-2 dollárba kerül a képeslap előállítása, amit 3-7 dollárét árul a Hallmark.
Az italok mindig drágábbak az éttermekben, mint az üzletekben. Az ár ilyenkor magába foglalja a kiszolgáló személyzet bérét, a helybérlést, a berendezés és a felszerelés költségeit, szóval az étterem fenntartásának költségei. Egy üveg 30-48 dolláros bor, 10-20 dollárral drágább, ha étteremben fogyasztjuk. A 85 centes sört 4-6 dollárért árulják.