Bankkártyát elõ, itt a fekete péntek!
2015.11.27. 10:07
A „Black Friday”, azaz fekete péntek amerikai találmány. Közel ötven éve kerítenek rá sort a hálaadást követő pénteken. Nálunk sem ismeretlen a karácsonyi őrület, az elmúlt néhány évben már a TV csatornákon is reklámozzák a „kedvezmények napját”. A Media Markt és az NRC marketingkutató közös felmérése szerint a 18-59 éves internetezők 72 százaléka hallott már az akciókról, és harmaduk tervezi is, hogy kihasználja a kínálkozó alkalmat.
A felmérésben résztvevőknek az ár, a választék, és jó garancia a legfontosabb. Az elektronikai termékeket (azon belül is a számítástechnikai cikkeket) övezi a legnagyobb érdeklődés, de sokan vásárolnánk, ruhát, könyvet, kozmetikumot is.
A válaszadók több mint fele idén már online vásárolna, ami nem is csoda, hiszen a KSH szerint az elmúlt években folyamatosan növekedett a hazai internetes piacterek forgalma. Bár tavaly már minden ötödik magyar vásárló a neten is költötte a pénzét, van még mit behoznunk, hiszen az EU-s átlag ennél jóval magasabb: a lakosság 40 százaléka nemcsak a boltokban, de onlájn is vadássza az akciókat.
A sors keze, hogy idén a Black Friday és a „fogyasztói böjtként” ismert Ne vásárolj semmit nap, egyre napra esik.
(MTI)