Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Forma-1: ezt tudhattuk meg az elsõ hét után

Bokor Gábor

2017.03.02. 22:28

Megnéztük, hogyan is teljesítettek a csapatok az idei szezon elsõ hivatalos tesztnapjain és megpróbáltuk kitalálni, milyen is lesz a 2017-es szezon.
Miről szól a teszt, mit tudhatunk meg?

Csütörtökön fejeződött be a Forma-1-es szezon első teszthete Barcelonában. Bár az első pár nap eredményeiből messzemenő következtetéseket nem lehet levonni, az azonban már körvonalazódik, hogy a Mercedes ismét dominálni fog az idei évben.

A gyártóknak a mostani szezonra bevezetett új szabályozások miatt át kellett tervezniük az autók kasztniját, valamint azok erőforrás-rendszere is gyökeresen megváltozott. A szezonnyitó ausztrál futam előtti tesztek arra jók, hogy a csapatok felmérjék, hogyan is sikerült a téli szünet alatt megépíteniük az új autóikat.

Ezeken a napokon a csapatok szabadon használhatják a méregdrága szenzoraikat, valamint a többi speciális eszközüket, amelyekből kinyerhetik azokat az adatokat, hogy tovább tudjanak finomítani a járművön.

Mit tudtunk meg?

Egyelőre azt látni, hogy a továbbra is a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari lesz az élmezőnyben. A szezon előtti tesztek eredményei a nézők számára mindig csalóka, hiszen a topcsapatok ilyenkor nem csúcsra járatott gépekkel hajtanak ki, inkább altatnak. A kisebb csapatoknál láthatunk reálisabb eredményeket, ők ugyanis a teszt során igyekeznek a legjobb benyomást kelteni a szponzorok előtt, így szinte kivétel nélkül teljes gőzzel nyomják a gázt.

Míg Lewis Hamilton 2016-ban az első tesztnapon 1:25.409-es időt futott, addig májusi időmérő edzésen több mint három másodperccel volt gyorsabb. Akkor az első rajtkockát 1:22.0-ás időt idővel kaparintotta meg. Ennyi időt képtelen egy autó javulni alig több mint két hónap alatt, így kijelenthető, hogy a 2016-os teszt során a Mercedes visszafojtotta a motort, minden jel szerint idén is hasonló volt a helyzet.

Hogy állnak a többiek?

A legbiztatóbb eredményt a Force India csapata nyújtotta, hiszen alig maradtak csak el a topcsapatoktól, általában fél és egy másodperc hátrányban voltak a legjobb háromtól. A tesztek legnagyobb vesztese a McLaren volt. Fernando Alonso egy teljes kört sem tudott megtenni az első nap. A többi tesztnapon is csak szenvedett a spanyol pilóta valamint társa, a belga Stoffel Vandoorne. A teljesen újratervezett McLaren-Honda a ismét kudarcot vallott, nem nagy meglepetésre, hiszen mióta visszatértek a száguldó cirkuszba, az ő motorjuk legkevésbé megbízható.

Bár a japán motorgyártó nagy reményekkel érkezett Katalóniába, hiszen az előző, teljesen megbízhatatlan és gyenge motort a kukába dobták és egy teljesen új konstrukciót terveztek, azonban már az első nap rá kellett, hogy jöjjenek, hogy a mostani sem a megbízhatóságáról lesz híres. A második napra kicsit javult a helyzet, mivel a belga Stoffel Vandoorne már negyven kört tett meg, azonban csak a tizedik leggyorsabb kört tudta teljesíteni.

De akkor gyorsabb lett a mezőny?

A Pirelli újratervezett, szélesebb abroncsainak és a tovább erősített motoroknak köszönhetően egyes szakértők úgy gondolták, hogy akár öt másodpercet is gyorsulhatnak az autók körönként. Bár ez a merész állítás eddig még nem igazolódott be, némi bizakodásra adhat okot az, hogy a második tesztnap leggyorsabbja, Kimi Raikkönen már két másodperccel gyorsabb kört teljesített, mint a legjobb barcelonai idő a tavalyi versenyhétvégén.

Megint unatkozni fogunk?

Egyelőre úgy tűnik, hogy csak a Ferrarinak és a Red Bullnak lehet esélye arra, hogy valamelyest befogja a Mercedest. Nagyon úgy tűnik, hogy csak ez a két csapat törhet majd borsot a stuttgartiak orra alá.  Ennek fényében még talán arra is van esély, hogy az előzőekhez képest ismét izgalmas, jó versenyeket lássunk. Mi legalább is bízunk benne.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére