Bajban van a Facebook
888.hu
2016.04.11. 15:38
Egyre kevesebb a poszt a Facebookon. Pedig a személyes hangvételû hírek, bejegyzések teszik közvetlenné a Facebookot.
Bizalmas forrásokra hivatkozva írta meg a The Information, hogy 2014-től 2015 közepéig 5,5 százalékkal csökkent a Facebook hírfolyamban megjelenő posztok száma. Ennél nagyobb gond, hogy az eredeti közlések (a nem mások megosztásait tovább osztó posztok) száma 21 százalékkal esett. A romló tendencia folytatódik: ez év elején 15 százalékkal (tehát némileg lassulva) csökkent a személyes posztok aránya. Különösen kedvezőtlenül alakul a 30 alattiak publikálási hajlandósága.
A cuki kiscicák legyőzték a valós tartalmat
Ettől persze a biznisz zavartalanul folytatódik: szerencsére nem csak a gyermeteg játékok és a kismacskás videók segítségével, hanem érdemi megosztásokra is támaszkodva.
Mindazonáltal a Facebooknak komoly erőfeszítéseket kell tennie, hogy logaritmusai vonzó és megszólalásra csábító tartalmakat válogassanak a felhasználók orra elé. Persze azt már régóta tudjuk, hogy a legnagyobb közösségi oldal szép lassan szétrohasztja a demokráciát, hiszen csak olyan posztokat, bejegyzéseket tesz az emberek idővonalára, melyek politikailag a legközelebb állnak az adott személyhez.
A posztok csökkenése még egyáltalán nem a végidők jele, de hosszabb távon károsan befolyásolhatja a portál helyzetét. A kedvezőtlen tendenciák megállítására áttervezték a mobilapplikációt, rendre újításokkal kényeztetik a felhasználókat, s ezért hoztak létre önálló részleget Londonban Mike Hudack, egykori Facebook hirdetési igazgató vezetésével.
Az ő tevékenységüknek köszönhető az is, hogy a Facebook előkelőbb helyen szerepelteti az üzenőfalon a szöveges bejegyzéseket.
EZEK IS ÉRDEKELHETNEK
OLVASTAD MÁR?
MÉG TÖBBET SZERETNÉK