Az elektromos autóké a jövõ
2015.12.13. 18:18
Átütő sikereket először a Tesla nevű gyártó ért el. A Szilícium-völgyből jövő amerikai cég 2008-ban már legyártotta első teljesen elektromos autóját a Tesla Roadstert.
A Roadstert követte a Tesla Model S, majd a Model X.
A Volkswagen dízelbotránya nem tett túl jót a robbanómotorok megítélésének. A VW csoport elnöke, Matthias Müller szerint a jövőt az elektromos autók jelentik. Azonban nemcsak a német vállalat, hanem több konkurenciája is nekilátott az elektromos autó gyártásnak.
A bajor autógyár értékesítési és marketing igazgatója, Ian Robertson szerint már a végső fázisnál tartanak a következő i modell fejlesztései. Pletykák szerint az i3 és az i8 után most egy szedán fog érkezni.
A Porsche pedig nem kevesebb, mint egymilliárd eurót fordít a „Mission E” projektjére. A gyártó még még szeptemberben mutatta be autójának prototípusát, amelyet a Tesla konkurenciájának szánnak. A Mission E néven futó modell egy klasszikus 911-re hasonlít, de a benzinmotor helyett egy 800 voltos elektromos motor fogja hajtani, amely 600 lóerős lesz és 3,5 másodperc alatt fog gyorsulni 100 km/h-ra.
Közben Magyarországon a kormány azt szeretné elérni, hogy minél több embernek legyen reális alternatíva az elektromos autók használata Magyarországon, és azt is, hogy az autóipar elmozduljon az elektromos autók irányába. Erről még Varga Mihály beszélt korábban. A nemzetgazdasági miniszter szerint fontos megemlíteni, hogy elindult a zöld rendszámtáblák rendszere és már körülbelül száz ilyen autó fut az utakon és további 50 rendszám előkészítése folyamatban van.
Beszélt arról is, hogy a jövőben a buszsávok használatával és az elektromos autók vásárlásához társuló kedvezményekkel is ösztönözni kívánják ennek a környezetbarát közlekedési módnak a terjedését.
A minisztérium támogatja e-töltőállomások létrehozását is, azt szeretnék, hogy év végére országszerte 150 ilyen állomás legyen.
Az NGM nemcsak a környezetvédelmi szempontok miatt ösztönzi az elektromos közlekedés térnyerését Magyarországon, hanem azért is, mert az ország gazdasági érdeke, hogy sikeresen vegyen részt a járműgyártás előtt álló fejlődésben.
Az elektromos autókkal egyébként a használok is meg vannak elégedve. A legtöbben természetesen a költséghatákony használatot emelik ki. Sok kérdés merül fel a hatótávolsággal kapcsolatban. Azonban a legújabb fejlesztésű modellek már az átlagos felhasználásnak teljesen megfelelnek.
Az elektromos autók egyetlen sarkalatos pontja ma még annyi, hogy elég drágán lehet őket beszerezni. De ez várhatóan változni fog és az autógyártók a jövőben elérhetőbb áron is kínálni fogják a járműveket.