A VW több kolbászt ad el mint kocsit
2016.02.21. 13:52
Tavaly, négy és fél év óta először, megtorpantak a VW-eladások; a világszerte több mint 11 millió autót érintő dízelbotrány valóban betett a német autógyártónak. A VW és az Audi az USA-ban már nem is próbál dízelautót eladni, a Mercedes és a BMW pedig a kereslet 60 százalék körüli visszaesésével nézett szembe az elmúlt időszakban.
Míg 2014-ben még 6,1 millió VW-t értékesítettek világszerte, 2015-ben már csak 5,8 milliót. Piacelemzők szerint elsősorban nem is a dízelbotrány, hanem a kínai gazdaság előrejelzéseknél gyengébb teljesítménye, így a kínai felvevőpiac vártnál kisebb arányú bővülése tett be cégnek. A VW azonban nemcsak elszámolta, de el is taktikázta magát: legnagyobb felvevőpiacán csatát vesztett a General Motors-szal szemben.
Tény azonban, hogy a hazugságok sem segítettek: a VW mára a világ hatodik leggyűlöltebb márkája, a britek tavaly először válogatták be az autógyártót az utált brandeknek fenntartott panteonba, és a cég idén is komoly arcvesztésre számíthat, hiszen az amerikaiak mellett a britek is vizsgálatot indítanak ellene, ahol arra is megpróbálnak választ találni, hogy vajon a német kormány, illetve az Európai Bizottság is asszisztált e ahhoz a vásárlókat megtévesztő csalássorozathoz, amely közel 10 éven át folyt a cégnél.
Minden botrány ellenére azonban van a VW-nek egy terméke, amely egyre jobban teljesít: a wolfsburgi kolbász. Az eredeti VW-currywurst és a hozzá való, szintén a vállalat pecsétjével ellátott ketchup. Kolbászból tavaly 7,3 millió darabot adtak el, közel egy millióval többet, mint egy évvel korábban, és a ketchup is jobban fogyott (több mint 600 ezer kilónyit adtak el belőle).
@UKVolkswagen This is brilliant. Each of them deserves a VW sausage @andisfinest.com pic.twitter.com/5UV5NLdYiK
— Andis Finest (@Andis_Finest) May 3, 2014
A VW már vegetáriánus kolbászt is készít, és az eredeti, disznóból készült is reformkonyhás recept: 20 százalékkal kevesebb zsírt tartalmaz, mint piaci riválisai. Lehet, hogy ideje lenne lecserélni a vállalati szlogent és visszaalakítani a wolfsburgi gyárat disznóteleppé. Volkswagen, die Wurst.