Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A Google és a Facebook így tör világuralomra

888.hu

2016.07.01. 16:58

A világ két legnagyobb internetes vállalkozása, a Facebook és a Google olyan új módosításokat vezettek be, amelyek alapjaiban változtatják meg a közösségi médiát.

A belga adatvédelmi hatóság elveszítette a Facebook ellen indított pert. A hatóság perben akarta kikényszeríteni azt, hogy az amerikai közösségi oldal ne követhesse nyomon a Facebookon nem regisztrált, de a közösségi oldalakra látogató felhasználók tevékenységét.

A magánadatok védelméért síkra szálló belga bizottság egyik szóvivője szerdán közölte: a brüsszeli fellebbviteli bíróság azon az alapon utasította el a keresetet, miszerint a testületnek nincsen joghatósága a Facebook felett, amelynek európai székhelye Írország fővárosában, Dublinban található.

Ez jelentős győzelem az amerikai óriáscég számára, amely a per során végig kitartott amellett, hogy kizárólag az ír adatvédelmi biztos ítélkezhet felette.

A belga adatvédelmi szabályozó hatóság egy évvel ezelőtt idézte bíróság elé a Facebookot, amelyet azzal vádolt, hogy az Európai Unió adatvédelmi előírásait figyelmen kívül hagyva, a Facebook-fiókkal nem rendelkező felhasználók online tevékenységét azok beleegyezése nélkül követte.

Ismét megváltoztatja a Facebook, hogy milyen híreket mutat 

 Az óriáscég szerint a család és a barátok előnybe részesülnek - ez kb. annyit jelent, hogy még több cicás, kajás, idézetes kép/videót fog mutatni a Facebook. 

FRIENDS AND FAMILY COME FIRST

 - írja saját blogján a világelnök Zuckerberg.  

Ez a fajta újítás egyáltalán nem kedvez a médiacégeknek, így a 888-nak sem, hiszen a forgalmunk egy jelentős része a közösségi oldalról származik. Ám a Facebook nagyon nem szereti a hagyományos értelembe vett médiacégeket, minden lehetséges eszközzel harcol ellenük. A Facebook  kénytelen volt változtatni a Titkos Algoritmusán, hiszen óriási politikai botrányba keveredett. Kiderült, hogy a konzervatív tartalmakat szűrik, többen kérdőre vonták a Világelnök CEO-t, aki úgy döntött, hogy a családi bulvárt részesíti előnybe. Eddig a videók és az élőzés volt a favorit, így mindenki élőzött és videókat készített, mától jöhetnek a kajás, cicás, házibulis képek. A közösségi média kritikusai szerint a Facebook legnagyobb baja az, hogy 

átláthatatlan és belterjes.  
 
Térjünk át a Google-ra

A világ legnagyobb tech óriáscége a Google elindította új oldalát, amely a My activity (Saját tevékenységek) nevet viseli. Ennek „segítségével” immár listába szedve is visszanézhetjük, mi mindent tárol el rólunk a Google. Előre elárulom: MINDENT! 

A funkció nemcsak a Google-kereséseket és a böngészési előzményeket, hanem például a Google tulajdonába tartozó szoftverek használatát is megjegyzi és eltárolja. Ezeket az információkat pedig a cég elsősorban hirdetéseinek hatékonyabb célba juttatására használja fel - írja az MNO.

Tegnap bekapcsolták a Google 9000 km-es internetkábelét, 7500 GB adat megy át rajta másodpercenként

A technológia csodájaként új vízalatti kábel lépett működésbe a Csendes-óceán alján, amellyel a Google felgyorsítja a kelettel bármilyen kapcsolatban lévő internetes szolgáltatásokat.

Az óceánok alatti kábelek nélkül nem is létezhetne az internet. A Google és kínai telekommunikációs cégek összesen 300 millió dollárt (kb. 85 milliárd forint) költöttek a 9000 km hosszú adatkábelre, amelynek egyik vége az amerikai Oregonban van, a másik vége pedig két helyen, Chiba és Mie partjainál fut Japánba. 

A Facebook tevékenysége a bulvárosodás irányába mozdul el, míg a Google a bussinessre és a keleti piacokra helyezi a hangsúlyt. Kína még szűz piac, a nagy dolgok pedig keleten történnek. 

Egyértelmű, hogy a Facebook egyáltalán nem hordja a keblén a tőle most már jelentősen függő médiát. A közösségi oldalon a felhasználói aktivitás (engagement) áll mindenek felett, azt pedig csak úgy tudja növelni (vagy legalábbis egy bizonyos szinten tartani) a cég, ha a felület legfontosabb részét, a hírfolyamot folyamatosan ehhez a célhoz igazítja. Ebben az esetben pedig teljesen irreleváns, mi generálja a megosztásokat, hozzászólásokat, lájkokat - a lényeg, hogy generálja - írják a szakértők. 

A cikk megírásához elengedhetetlen segítséget nyújtott a Google, melyet ezúttal is köszönök. 

(HVG, MTI, MNO, Wired

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére