A Google és a Facebook így tör világuralomra
2016.07.01. 16:58
A belga adatvédelmi hatóság elveszítette a Facebook ellen indított pert. A hatóság perben akarta kikényszeríteni azt, hogy az amerikai közösségi oldal ne követhesse nyomon a Facebookon nem regisztrált, de a közösségi oldalakra látogató felhasználók tevékenységét.
Ez jelentős győzelem az amerikai óriáscég számára, amely a per során végig kitartott amellett, hogy kizárólag az ír adatvédelmi biztos ítélkezhet felette.
A belga adatvédelmi szabályozó hatóság egy évvel ezelőtt idézte bíróság elé a Facebookot, amelyet azzal vádolt, hogy az Európai Unió adatvédelmi előírásait figyelmen kívül hagyva, a Facebook-fiókkal nem rendelkező felhasználók online tevékenységét azok beleegyezése nélkül követte.
Az óriáscég szerint a család és a barátok előnybe részesülnek - ez kb. annyit jelent, hogy még több cicás, kajás, idézetes kép/videót fog mutatni a Facebook.
FRIENDS AND FAMILY COME FIRST
- írja saját blogján a világelnök Zuckerberg.
Ez a fajta újítás egyáltalán nem kedvez a médiacégeknek, így a 888-nak sem, hiszen a forgalmunk egy jelentős része a közösségi oldalról származik. Ám a Facebook nagyon nem szereti a hagyományos értelembe vett médiacégeket, minden lehetséges eszközzel harcol ellenük. A Facebook kénytelen volt változtatni a Titkos Algoritmusán, hiszen óriási politikai botrányba keveredett. Kiderült, hogy a konzervatív tartalmakat szűrik, többen kérdőre vonták a Világelnök CEO-t, aki úgy döntött, hogy a családi bulvárt részesíti előnybe. Eddig a videók és az élőzés volt a favorit, így mindenki élőzött és videókat készített, mától jöhetnek a kajás, cicás, házibulis képek. A közösségi média kritikusai szerint a Facebook legnagyobb baja az, hogy
A világ legnagyobb tech óriáscége a Google elindította új oldalát, amely a My activity (Saját tevékenységek) nevet viseli. Ennek „segítségével” immár listába szedve is visszanézhetjük, mi mindent tárol el rólunk a Google. Előre elárulom: MINDENT!
A funkció nemcsak a Google-kereséseket és a böngészési előzményeket, hanem például a Google tulajdonába tartozó szoftverek használatát is megjegyzi és eltárolja. Ezeket az információkat pedig a cég elsősorban hirdetéseinek hatékonyabb célba juttatására használja fel - írja az MNO.
A technológia csodájaként új vízalatti kábel lépett működésbe a Csendes-óceán alján, amellyel a Google felgyorsítja a kelettel bármilyen kapcsolatban lévő internetes szolgáltatásokat.
Az óceánok alatti kábelek nélkül nem is létezhetne az internet. A Google és kínai telekommunikációs cégek összesen 300 millió dollárt (kb. 85 milliárd forint) költöttek a 9000 km hosszú adatkábelre, amelynek egyik vége az amerikai Oregonban van, a másik vége pedig két helyen, Chiba és Mie partjainál fut Japánba.
A Facebook tevékenysége a bulvárosodás irányába mozdul el, míg a Google a bussinessre és a keleti piacokra helyezi a hangsúlyt. Kína még szűz piac, a nagy dolgok pedig keleten történnek.
Egyértelmű, hogy a Facebook egyáltalán nem hordja a keblén a tőle most már jelentősen függő médiát. A közösségi oldalon a felhasználói aktivitás (engagement) áll mindenek felett, azt pedig csak úgy tudja növelni (vagy legalábbis egy bizonyos szinten tartani) a cég, ha a felület legfontosabb részét, a hírfolyamot folyamatosan ehhez a célhoz igazítja. Ebben az esetben pedig teljesen irreleváns, mi generálja a megosztásokat, hozzászólásokat, lájkokat - a lényeg, hogy generálja - írják a szakértők.
A cikk megírásához elengedhetetlen segítséget nyújtott a Google, melyet ezúttal is köszönök.