Martont és Kerényit már biztos nem fogják meghívni Amerikába vendégrendezõnek
2017.11.08. 12:24
AZ AP hírügynökség rövidhírét átvéve többek között a The New York Times és a The Washington Post is beszámolt a Magyarországon közelmúltban a közvélemény elé került két rendező zaklatási és bántalmazási ügyéről.
Most az amerikai olvasók is megtudhatták, hogy a Vígszínház rendezőjének, Marton Lászlónak tulajdonított szexuális zaklatási ügyek kirobbanása után nem sokkal már egy másik rendező, Kerényi Miklós Gábor, az Operettszínház művészeti igazgatója volt kénytelen bocsánatot kérni a zaklatásként értelmezhető korábbi cselekedeteiért.
Sajnos az AP híradásából kimaradt a botrányban elkövetőként érintett személyek bocsánatkéréseinek az ismertetése. Pedig érdemes lenne megismertetni a Weinsteinen edződött amerikai közvéleménnyel például Marton és Kerényi úr érvelését is.
A "bocsánatkérő" levelében Marton László a mindenki más által a hatalommal való visszaélés és szexuális zaklatás kombinációjának tartott, egyértelműen az orális szex kikényszerítésére törekvő cselekedetét "közeledésnek" titulálta.
Kerényi Miklós Gábor pedig az ő sajátos "bocsánatkérő" bejegyzésében pedig a "művészi érzékenységbe való teljes belefeledkezéssel", illetve "a mérhetetlen művészi szabadságvágyával" magyarázta, hogy 23 évvel ezelőtt miért kényszerített egy fiatal férfi táncost arra, hogy zárt ajtó mellett tolja le a ruháját, hogy ő "elfenekelhesse" egy vállfával.
Ami nagyon fontos, hogy az eset közös megegyezés alapján történt, ezt ő is elismeri. Maros úrnak bármikor jogában állt a helyzetet megszakítani, amit meg is tett. És nagyon fontos, hogy ennek semmilyen szexuális töltete nem volt."
– állította a hvg.hu számára nyilatkozva az Operettszínház volt művészeti vezetője, amikor az őt ért egyik konkrét vádra reagált.
A hajdani áldozat, Maros Ákos azonban egészen másként ítéli meg a Kerényi által elkövetett abúzust, és kifejezetten nehezményezi a Kerényi által bocsánatkérésként előadottakat.
Kerényi Miklós Gábor nevetséges bocsánatkérését – már amennyiben ez a bagatellizált nyilatkozat annak tekinthető – annyival mindenképpen kommentálnám, hogy egy fiatal táncos vállfával történő elfenekelése nálam nem tartozik sem a művészi érzékenység és a teljes belefeledkezés, sem pedig a mérhetetlen művészi szabadságvágy okán elfogadható viselkedésbe."
–írta Maros Ákos a Facebook-oldalán.