Karácsonyék fröccsöt készítenének tokaji aszúból
2020.06.18. 11:04
Hosszú közleményben állt ki a Széchenyi lánchíd felújításának sürgetése mellett a Széchenyi Társaság.
A Széchenyi lánchíd több, mint egy híd! A Széchenyi lánchíd több, mint egy forgalmas átkelési lehetőség, több, mint egy emblematikus, fotótéma, amit minden Budapestre látogató turista le akar fényképezni, több mint egy akadálypálya, ami alatt eszeveszett sebességgel át lehet repülni. A Széchenyi lánchíd a magyar akarat, a tudás szimbóluma, a reformkori műszaki fejlődés és az európai tudás ötvözete!
Az 1987-ben életre hívott Széchenyi Társaság, amely azért alakult, hogy „névadójának örökségét alapul véve, felekezetre, világnézetre és pártállásra tekintet nélkül munkálkodjék Magyarország, a nemzet felemelkedéséért, szellemi erkölcsi és anyagi gyarapodásáért, mindenkor szem előtt tartva az egyetemes magyarság érdekeit”, felidézte, hogy a II. világháborúban lerombolt hidat 1949-re nemzeti összefogásban újjáépítették.
Ha volt akarata, ereje, építőanyaga és pénze 1945 után a háborúban kivéreztetett országunknak a híd teljes újjáépítésére, akkor ma is kell legyen minden, ami ehhez szükséges!
– szögezik le közleményükben, amely arra igen frappánsan reagál, hogy a teszetosza főpolgármesternél, Karácsony Gergelynél megszokott halogatási taktika és félmegoldások alkalmazása nem vezet eredményre. Mint emlékezetes: Karácsony – nem gyurcsányista – jobbkeze, Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes május végén arról beszélt az ATV-nek, hogy a tartószerkezet problémái miatt felmerült, hogy gyalogoshíddá minősítsék át a Lánchidat.
Ne arról beszéljünk, hogy a korróziós károk okozta bajok megoldását elodázva a hidat gyalogoshíddá minősítjük át, mert túl azon, hogy ez szakmai szempontból teljességgel hibás elképzelés, éppen olyan botorság, mintha a Tokaji Aszúból fröccsöt készítenénk...
– fogalmaz a Széchenyi Társaság, amely szakértői véleménnyel is alátámasztja az átminősítési elképzelés szakmai alkalmatlanságát.
„Társaságunk 2019. november 20-án, a Széchenyi lánchíd 170. éves fennállása alakalmából több más civil szervezettel, intézménnyel közösen szervezett és a Budapesti Műszaki Egyetemen megtartott szakmai konferencián a hazai hidászok széles körével részletesen áttekintette a híd állapotát. (...)”
Bármily meglepő, a Széchenyi lánchídon a lehetséges gyalogos terhelésből több mint dupla akkora tényleges igénybevétel keletkezik, mint a hídon ma közlekedni akaró busz-személykocsi vegyes közúti forgalomból, vagyis, ha a Széchenyi lánchidat gyalogos híddá akarnánk átalakítani, előbb meg kell azt erősíteni...