Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Így kell naponta több tízezer ember közlekedését gajra vágni!

Nagy Gábor

2018.10.03. 15:00

Két éve történt egy sajnálatos baleset a budapesti kettes metrón. Azóta a Puskás Ferenc Stadion és az Örs vezér tere közötti "forgalomkorlátozás" miatt az M2-es képtelen tartani a menetrendjét. Proli a 888-on.

Kilenc kilométer. Tizenegy állomás. Munkanapokon négyszázötvenezer utas. Ezek Budapest egyik legfontosabb közlekedési eszközének, a kettes metrónak az alapvető paraméterei.

Tekintélyes számok, épp ezért az M2-esnek úgy kéne működnie, mint az óraműnek. Csúcsidőben, mikor az embereknek létfontosságú, hogy időben odaérjenek a munkahelyeikre, hogy a diákok csengetés előtt bent legyenek az iskolákban, hogy az utasok el tudják érni a csatlakozást (legyen az BKV, MÁV, Volán vagy HÉV), nem késhetne a metró. Persze, mikor műszaki probléma, vagy ne adj’ isten baleset történik, az teljesen más tészta. Ám most nem erről van szó.

Mint azt valószínűleg sokan észrevettétek, a kettes metró mostanság képtelen tartani a menetrendjét! A Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között a „nagykönyv” szerint csúcsidőben 18 perc 25 másodpercig tartó menetidő szinte sosem jön össze. (Egyébként a Futárban jelzett menetrendet sem tudja tartani a metró.) Az utasok még „örülhetnek” is, ha a 18 és fél perces menetidő helyett 20-24 percig tart egy Délitől Örsig tartó túra. Miért?

Mert a Puskás Ferenc Stadion és az Örs vezér tere között (2,3 kilométer) egyszerűen tököl a metró: Megáll, elindul, cammog, aztán megint megáll, felgyorsít egy kicsit, gurul, ismét megáll, végül nagy nehezen, mikor az előző metró elsuhan mellettünk, beér a végállomásra. És ez nem csak az Örs vezér tere felé van így. A Déli pályaudvar felé is hasonló a helyzet, igaz, akkor a szerelvény kevesebbszer áll meg a pálya közepén. De a „nagykönyv” szerinti 3 perc 50 másodperces menetidő így is simán felkúszik 6, 10 percre mindkét irányba, szóval aki időben haza akar érni, aki el akarja érni a csatlakozást, az szív! Nem kicsit, nagyon! Nem azt mondom, csodálatos látványt nyújt az utasoknak Pillangó utcai lakótelep látványa, illetve a szemközti oldalt fekvő kocsiszín – háttérben a Kincsem parkkal és a Szent László templommal –, de az, hogy utasok tízezreit szívatják ezzel a tököléssel, ezzel a cammogással,

az felháborító!

Egy szűk két évvel ezelőtti baleset óta tart a kálvária az M2-esen. (2016. december 5-én a Pillangó utcánál egymásnak ment két metrószerelvény, az ütközésben 10 ember megsérült.) Azóta rengeteg hír röppent fel az üggyel kapcsolatban. Voltak, akik azt írták, hogy a sínekre ragadt falevelek okozták a balesetet. Voltak olyanok is, akik a metró vezetőjét tették felelőssé, főleg azért, mert az adott szakaszon ki volt kapcsolva a biztosító berendezés. És az is felmerült, hogy esetleg a metrószerelvények fékrendszerének hibája okozhatta a balesetet. A szerencsétlenség után elvileg az illetékes hatóságok „forgalomkorlátozást” vezettek be, de ennek már majd két éve!

Az ügyben a hét elején felkerestem a BKK-t, illetve a BKV-t is, de választ még nem kaptam. Azt szerettem volna megtudni, hogy érvényben van-e még a „forgalomkorlátozás” a Puskás Ferenc Stadion és az Örs vezér tere között, ha igen, meddig tervezik az illetékes hatóságok ezt fenntartani. Rákérdeztem arra is, hogy esetleg zajlik-e még valamilyen vizsgálat a baleset kapcsán, s mi az indoka annak, hogy még mindig cammog a metró. Végül azt is megkérdeztem, hogy esetleg az Alstom metrókocsiknál tapasztalt fékproblémák állnak a kálvária hátterében. Amint választ kapok, frissítem a cikkem!

Ez a Proli a 888-on. Mert van élet a Nagykörúton túl is. Mert a kisembernek is van hangja. Amúgy is: a mackóalsó menő. A kettes metró meg járjon időben, nehogy felmelegedjen a szatyorban a sör.

Frissítés: válaszolt a BKV. Íme: „Felelős Üzemeltetőként mindaddig, amíg a hatósági vizsgálat le nem zárul, nem oldjuk fel teljesen a forgalomkorlátozást. Az érintett pályaszakaszon korábban a menetrendet több lépcsőben optimalizáltuk. A BKV Zrt. mindent megtesz annak érdekében, hogy – az adott keretek között – a jelenlegi helyzetben elérhető legmagasabb szolgáltatási színvonalat tartsa fenn, és minél hamarabb visszaállítsa az eredeti menetrendet az M2 vonalán.”

Vagyis: még mindig nem zárult le a hatósági vizsgálat, és a két évvel ezelőtti baleset miatt még mindig „forgalomkorlátozás” van érvényben.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére