Ha leszbikus vagy, tök oké a kanapén majdnem szexelni és lebukni apád előtt
2020.01.23. 16:00
Kamaszként lebukni a pároddal heves csókolózás közben a szülők előtt a legcikibb dolgok egyike. Persze nincs egyenlőség, a fiúkat az apjuk ilyenkor megdicséri, egy cinkos kacsintás legalábbis belefér, ha viszont lányos apukáról van szó, akkor fel lehet készülni a „Ha felcsinálod a lányom, szétrúgom a segged!” kezdetű leszidásra. Kivéve, ha leszbikus vagy, akkor az apuka inkább csak megsajnál és lehív kávézni a csajoddal együtt, hogy ismerkedjetek. Legalábbis erről szól a Douwe Egberts új kávéreklámja.
Egy újabb cég, ami az identitáspolitizálás mellett döntött, hogy profitot termeljen. Persze a Coca-Cola plakátjai után ez várható volt, a homoszexualitás csak egy újabb ügy, amit a cégóriások a saját érdekeik mentén a kedvükre használhatnak. Ettől persze nem lesz semmi elfogadottabb, a melegeket elfogadó, de azokat nem szívesen nézegető tévénézők pedig nem biztos, hogy örülnek majd ennek az egyelőre online elérhető reklámnak.
A leszbikusokat szerepeltető kisfilm azért is hagy némi kívánnivalót maga után, mert ahogy az lenni szokott a Pride témájában, most is süt belőle a kettős mérce és a csúsztatás. Valószínűleg egyik kamaszlány apukája sem így reagálna, ha egy fiúval látja túlfűtött állapotban lányát. Bár a korai terhesség a meleg párokat nem fenyegeti, de a szexuális úton terjedő betegségek annál inkább, így egy igazán felvilágosult, gyermekét óvó szülő akkor is elbeszélgetne gyerekével, ha tudja, hogy a korai nagyszülővé válás nem fenyegeti. A Douwe Egberts választhatott volna kettős mérce és egyenlőtlenségmentes reklámot is, a homoszexuálisok szerepeltetése benne nagyjából ugyanennyire maradt volna erőltetett. Ez a reklám így eléggé langyosra sikeredett, pedig a kávé csak forrón az igazi...