Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Felkérdeztük az egykor nácikkal kollaboráló, most meleglobbit folytató Coca-Colát

Horváth József György

2019.09.11. 17:20

Érdekes választ kaptunk.

A Coca-Cola #LoveisLove kampánya heves vitát keltett a magyar közéletben, ugyanis nyíltan LMBTQ-lobbit folytatott a plakátjaival. A szintén a Coca-Cola termékcsaládjába tartozó Sprite jelenlegi reklámkampánya is érinti a témát, hiszen travikkal próbálják „népszerűsíteni” az italt. Persze ne gondoljuk, hogy a Coca-Cola valóban hinne bármilyen magasztos üzenetben, vagy képviselne bármilyen értéket, hiszen csak egy lelketlen multi, azaz csak a saját érdekeit képviseli. Az LMBTQ-szubkultúra népszerűsítése mostanában trendi dolognak számít Nyugaton, így a Coca-Cola nem csinált mást magyarországi reklámkampányával, csak meglovagolt egy hype-hullámot a „Pride-hónap” után. Valljuk be, nem aratott vele osztatlan sikert, hiszen a magyar emberek nem olyan túlérzékenyítettek, mint nyugati embertársaik, így idő előtt le is kerültek a homoszexuális párokat ábrázoló plakátok.

Nemrég feltettünk pár kérdést a Coca-Colának a jelenlegi és jövőbeli reklámkampányaival kapcsolatban. Íme:

  1. A botrány hatására volt-e visszaesés a termékeladások kapcsán?
  2. Milyen más etnikai, vallási, nemzeti kisebbségek mellett fognak még kiállni? Ha várható hasonló, mi lesz a fő üzenet?
  3. Lesz-e szolidaritási vagy figyelemfelhívó kampány az elnyomástól szenvedő közel-keleti kereszténység megsegítésére?
  4. Volt idő, amikor a náci Németország mellett foglalt állást a cég. Propagálták a berlini olimpiát is. Ezek tudatában Önök szerint mennyire hiteles a Love is Love kampány és az LMBTQ népszerűsítése? A pekingi olimpia mellett is kiálltak, sőt megvédték azt, miközben Kína erőszakot alkalmazott Tibetben.
  5. Önök hogyan ajánlják a Coca-Cola fogyasztását? Hidegen vagy melegen jobb a kóla? Van arról valamilyen kimutatásuk, hogy a fogyasztók hány százaléka szereti és issza melegen a kólát?
Kérdéseinkre a következő választ kaptuk:

„A Coca-Cola »Love is Love«, a szerelem sokféleségét bemutató kampányával értékek és emberi jogok mellé állunk, így elveinknek és értékrendszerünknek megfelelően támogatjuk az elfogadást, azt a szemléletet, hogy az emberek egyenlőek. A Coca-Cola Company összes márkájával minden ember oldalán áll, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. A Sprite jelenleg is futó kampánya, az #iloveyouhater a zaklatás és gyűlölködés ellen emel hangot, a NaturAqua ásványvíz pedig a magyarországi koraszülött-ellátás elkötelezett támogatója. A Cappy idén 10 olyan szervezetet támogat és hívja fel rájuk a figyelmet, melyek elkötelezetten azon dolgoznak, hogy jobbá tegyék a gyerekek életét. Politikai kérdésekben nem szeretnénk véleményt formálni. Általános, emberi jogi elveink, szemléletünk van. Többek között az, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk.

Üdvözlettel:

Coca-Cola Magyarország”

A Coca-Cola valószínűleg szövegértési/-értelmezési nehézségekkel küszködhet, hiszen képtelen volt érdemben válaszolni a kérdéseinkre. Tehát, hogy értsük: a náci Németországban rendezett berlini olimpia egyik fő támogatója és szponzora írja magáról azt, hogy „elveik és értékrendszerük” van.

Aha.

Érdekes, milyen gyakran és élesen váltanak értékrendet, elveket és arcbőrt...

A Coca-Cola azt írja, hogy politikai kérdésekben nem szeretnének véleményt formálni. Tájékoztatnánk őket, hogy az egyenlőség, elfogadás stb. melletti kiállás is politikai álláspont. Azaz a Coca-Cola úgy politizál, hogy közben tagadja, hogy politikai lobbitevékenységet folytat. Politizál, de tagadja a politikai cselekvést. Ez az igazán arcpirító cinizmus.

Jobb, ha leszögezzük: a Coca-Cola az egyik legnagyobb és legöregebb multi, azok közül is az egyik leglelketlenebb multinacionális vállalat. Amikor azt állítják magukról, hogy valamilyen értéket vagy elvet képviselnek, egyszerűen hazudnak. Hazudnak a fogyasztóknak, a médiának, de még önmaguknak, a saját dolgozóiknak is. A Coca-Cola nem áll „minden ember oldalán”, hiába állítja azt. Csakis a saját céges, profitorientált érdekei oldalán áll, nem képvisel semmilyen értéket. A multi társadalmi felelősségvállalása is csak marketingtermék, valamilyen csilivili, megható vagy álságosan magasztos gúnyába rejtve.

A Coca-Cola azt állítja magáról, hogy a sokféleség és az egyenlőség oldalán áll. A sokféleség önmagában nem erény és nem is érték. Az egyenlőség milyensége és minősége is kérdéses. Hiszen milyen egyenlőség mellett tesz állásfoglalást a Coca-Cola? Talán az Isten előtti egyenlőség mellett? Aligha. A Coca-Cola legutóbbi kampányaival a szexuális egyenlőség mellett kampányolt. Mégpedig elvtelenül. Ugyanis ez az úgynevezett „egyenlőség” nem áll meg a melegeknél. A Coca-Cola reklámjainak üzenetét (love is love) és „elveit” értelmezve a cég a következőt üzeni: bárki bármilyen szexuális aberrációnak is hódol, egyenlő joga van a boldogsághoz. Love is love, tehát nincs megállás a homoszexuálisoknál, a sor tetszés szerint folytatható. Love is love, legyen szó állatról, tárgyról, bármiről. Ezt állítja a Coca-Cola.

A multik és az LMBTQ-jogok – a képmutatás csimborasszója

LMBTQ-jogok, hol is kezdjük. Nézzük egyből a Pride-ot, ami egy őszintétlen kapitalizált és kommercializált „lázadás”, görcsös próbálkozás a 21. századi „egyediség”, és egy új embertípus megteremtésére. Lázadás az ellen, hogy valakik el vannak nyomva, akik valójában nincsenek elnyomva, se üldözve, se megalázva. Egyének szintjén pedig egyik oldalról a túlzott vagy beteges extrovertáció kiélése, másik részről pedig tudatlan jóemberkedés álszolidaritással összekapcsolva.

Láthattuk nyáron, természetes, hogy az összes multi kivonul a Pride-ra, meg kell lovagolniuk ezt a hullámot, hiszen nekik ez PR-fogás. Az úgynevezett elfogadás. Csakhogy ezzel azt üzenik, hogy a munka világában számít a szexualitás és a szexuális elfogadás, miközben ez egy egészségtelen felfogás. A munkahelyen ugyanis nincs helye a nemi identitásnak. Hiszen egy munkahelyen a teljesítmény és az elvégzett munka alapján ítélik meg az embert. A munkahelyen vannak elvárások, így mikor a Coca-Cola álságosan az elfogadás mellett kampányol, ismételten hazudik, hiszen valószínűleg náluk is elvárás, hogy az ember normálisan legyen felöltözve, így valószínűleg a nagy elfogadás jegyében ők sem engednék meg, hogy valaki például így járjon be dolgozni:

Fotó: Kozma Zsuzsi

Így viszont zátonyra is fut a nagy elfogadás, amiről kiderül, hogy csak szlogen és átverés. A multik sem hülyék, nem fognak nőnek öltözött férfiakat, vagy affektáló drag queeneket alkalmazni. A munka világának ugyanis vannak szabályai.

Azonban ez a fajta PR-felfogás és hozzáállás már napjainkban is komoly gondokat jelenthet, hiszen rengeteg LMBTQ-szubkultúrát képviselő ember gondolja azt, hogy nemi identitása miatt kivételezett helyzetben van. Sokszor hallani már idehaza is, hogy nagyon sok meleg felveszi ezt a hozzáállást, és elsősorban nem a munkája és teljesítménye alapján határozza meg vagy pozicionálja önmagát, hanem a nemi identitása alapján, ami – lássuk be – igencsak káros. Hiszen elvárja a munkáltatótól, hogy kivételezzen vele, csak mert más a nemi identitása, sőt gyakran erre hivatkozva fogalmazzák meg követeléseiket. Ez pedig túlmegy mindenfajta nepotizmuson és munkahelyi korrupción. Ugyanis kevés ennél károsabb dolog van a munka világában.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére