Botkáék még dicsekedtek is a lopott pénzekkel
2017.03.10. 08:58
Egyre több részlet derül ki a szocik alatt rejtélyesen meggazdagodó szegedi Szeviépről, azaz a Szerkezet- és Vízépítő Zrt.-ről és a hozzá köthető sötét korrupciós ügyről.
A vállalat akkor kezdett el rejtélyesen gazdagodni, mikor a szegedi jogot éppen elvégzett fiatal szocik 2002-ben átvették az alföldi nagyváros felett az irányítást. Az emeszpé kormányzat alatt rejtélyes körülmények között nyert meg több pályázatot is a Szeviép, amit 2009-ben még rejtélyesebb körülmények között csődbe is vittek. Az ügyben több mint négyszáz kisvállalkozó szenvedett súlyos anyagi károkat.
Szabó Bálint, a károsultakat képviselő iroda ügyvezetője a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy a Szeviép 2006 és 2010 között körülbelül negyvenmilliárd forintnyi EU-s pályázati támogatást nyert meg, azonban tízmilliárd forint eltűnt. Ezt az összeget kellett volna az alvállalkozóknak kiutalni.
A lap szerint Szegeden az a szóbeszéd járta, hogy nagyon vakmerőnek kell lenni ahhoz, hogy valaki becsatlakozzon alvállalkozóként a Szeviép alá, mert borítékolható, hogy nem lesz kifizetve.
Ez volt az egyik oka annak, hogy a Szeviép fizetési nehézségei kapcsán terjengő pletykák ellenére még hittek a vállalkozók abban, hogy ki lesznek fizetve. Hát nem lettek"
– fogalmazott az egyik károsult, aki szerint az eset óta Botka és Ujhelyi mossa kezeit.
Bár Botka és a szocik mindent megtesznek annak érdekében, hogy lemossák magukról a korrupciós ügyet ez nem lesz könnyű hiszen bármennyire megpróbálják elhitetni, hogy semmi közük nem volt a Szeviéphez, csak egyre több kapocs kerül nyilvánosságra. Botka László korábban a meggyanúsított P. Lászlóval és B. Sándorral együtt avatta fel a Szeviép cégcsoport új irodaházát. A városvezető a szintén gyanúsított O. Józseffel együtt írta alá a Napfényfürdő kivitelezői szerződését.
Abban persze kétségkívül igaza van a polgármesternek, hogy a nagy, Szegedet érintő állami beruházások kapcsán nem a város adott megbízást a Szeviépnek, hanem az MSZP–SZDSZ-kormány választotta ki partnernek, ám nem kérdés, kik voltak az ajánlók”
– fogalmazott a Magyar Hírlap forrása.
A Szeviép a Híd-Építővel és az EuroAszfalttal közösen alkotott korábban konzorciumot, amely többek között a szegedi 1-es villamos felújítását, a Rókusi jelzőlámpás csomópontot, a Szegedet elkerülő M43-as autópálya második ütemét és az algyői autópályahidat is megépíthette.