A libsik most a Dr. Oetkert vádolják szexizmussal
2018.06.09. 22:21
Hamarosan kezdődik a labdarúgó-világbajnokság. Erről a német sütőipari cég, a Dr. Oetker is megemlékezett az egyik svájci reklámjában, nem kis hisztit okozva ezzel. Nem a foci-vb-vel volt a gond, az internet népe szerint a reklám sikeredett túl szexistára. A felhasználók haragja pedig rázúdult a Dr. Oetkerre.
A reklámban egy kötény viselő fiatal nő tart egy labda formájú tortát, a következő szlogennel: Süsd boldoggá a férjed – akkor is, ha van egy második szerelme.
A Facebook- és Twitter-felhasználók azért csaptak patáliát, mert szerintük a Lovecake-kampány ezzel szexistává és nőgyűlölővé vált. Minderre erről az egyszerű képről következtettek:
Szerintük a kép azt sugallja, hogy a nők csak főznek, takarítanak, vigyáznak a gyerekekre, a férfiak pedig dolgoznak és focit néznek. A felhasználók kifogásolták, hogy ez a gondolkodásmód régimódi, de úgy látszik a Dr. Oetker ezt nem vette észre.
Natascha Wey, a svájci szociáldemokrata párt politikusa is kiakadt a reklámon.
És hogyan főzöd meg a férjedet? Az enyém 180 fokon és 50 percen a legboldogabb. Jól néz ki akkor is"
– próbált viccelődni.
A cég azonban nem hagyta magát. A támadásokra reagálva elmondták, hogy a reklámot modern nők – akik közül többen édesanyák – tervezték. Úgy látszik, sokaknak nincs jobb dolguk, mint a felesleges hisztériakeltés, de a Dr. Oetkernél ez most nem vált be.