Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A közösségi média sötét oldala

2015.11.08. 18:23

Essena O'Neill fiatal ausztrál modell, mindennapjait 750 ezer Istagram-követő és közel 300 ezres YouTube-, illetve Tumblr-tábor kísérte figyelemmel az elmúlt három évben. O'Neill most minden eddiginél jobban meglepte őket: mindaz, amit tőle/róla láttak/hallottak az elmúlt három esztendőben, hazugság volt, amivel megkeserítette a saját életét.

Mi ezt a fiatalos kitárulkozást úgy finomítanánk: marketing, amivel ő maga biztosan nem keresett rosszul. Elég, ha azt nézzük, hogy egy Ista-fotóért 400 dollárt bezsebelni nem rossz kereset egy 16 éves lánytól, még ha előtte három órát kellett is pózolni a homokos tengerparton.

Merthogy O'Neill azt állítja, a képei többsége megrendelésre készült: egy olyan illúziót hivatott közvetíteni, amely azonosulásra, végső soron pedig fogyasztásra sarkall. Miközben a fotókról, videókról boldogan visszamosolygó lány, saját bevallása szerint egyre boldogtalanabb és kiábrándultabb lett.

O'Neill vallomására fölhördült az internet; a hozzá hasonló Ista-fiúk és lányok cáfolták őt, azzal védekezve, hogy bár előfordul, hogy ők maguk is kapnak pénzt azért, hogy termékeket jelenítenek meg közösségi médiaoldalaikon, de O'Neillel ellentétben ők ezt meggyőződésből teszik. Mert hisznek az általuk reklámozott portékában. A hiba tehát nem az általuk közvetített, megphotoshoppolt valóságban van, hanem abban, aki anélkül terjeszti azt, hogy ő maga azonosulna vele.

O'Neill történetének legabszurdabb eleme mégis az, hogy épp azt a médiumot választotta korábbi élete leleplezésére, amely egyre inkább elszakította őt attól az élettől, ami után most annyira sóvárog. Ugyanazokkal az eszközökkel leplezte le magát, amelyekkel az előző három évben manipulálta a közönségét. Ráadásul ugyanazokon a közösségi fórumokon hirdeti most új, világmegváltó misszióját, ahol eddig dizájner fürdőruhákat és felső polcos sminkeket reklámozott.

Az pedig már csak rosszindulatú feltételezés, hogy O'Neill színvallása egyszerű reklámfogás volt. A fiatal modell leleplezett egy hazugságot, hogy egy újabb hazugságot indíthasson útjára, miszerint a közösségi média által közvetített illúzió és a valóság kibékíthető egymással.

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére