Vajon mibõl fizeti a Jobbik a plakátjait?
2017.06.10. 09:58
Megerősítette a Nemzeti Adó- és Vámhivatal a Magyar Idők információját, miszerint költségvetési csalás gyanújával nyomozást rendeltek el a Simicska Lajoshoz fűződő Mahir és Publimont Kft. ellen. A hatóság a távirati irodát arról tájékoztatta, egy reklámpiaci gazdálkodó ellen folytatnak büntetőeljárást közérdekű bejelentés alapján. Részleteket a nyomozás érdekeire való hivatkozással nem közöltek. Az eljárást feltehetően ügyészségi felügyelet mellett folytatják le.
A hatóság gyanúja szerint az említett két Simicska-cég megtéveszthette a NAV-ot azzal, hogy jóval kevesebb hirdetési felületet vallott be annál, mint amennyit valójában a Jobbik rendelkezésére bocsátott. A csicskapárt vezetői kezdettől fogva ellentmondásosan nyilatkoztak a kormányellenes akció részleteiről. Vona Gábor, a Jobbik elnöke egyszer 2500-at, egy másik alkalommal 2468-at mondott. Szabó Gábor pártigazgató 2468 plakátról beszélt, akárcsak Mirkóczki Ádám szóvivő, de utóbbi azt is jelezte, hogy májusra kevesebb, csak 2340 körüli plakátot helyeztettek el a Mahir és a Publimont felületein. A Jobbik sajtóosztálya viszont durván lefelé kerekítette ezeket, amikor 2000-es számot adott meg egy közleményben. A gyanú szerint azonban a plakátok száma a bevallottnál valójában nagyjából ezerrel több, 3500 körüli lehet!
A plakátbotrányt a Lungo Drom (Országos Cigány Érdekvédelmi és Polgári Szövetség) sem hagyta szó nélkül. Közleményükben azt írták:
A Jobbik úgy véli, hogy a cigány emberek szavazata megvásárolható, és Magyarországon csak a romák képesek feladni elveiket némi pénzszerzésért. A valóság ezzel szemben az, hogy Vona Gábor adta el pártját Simicska Lajosnak.”