Szijjártó: Magyarország adta a legsikeresebb választ a járvány gazdasági következményeire
2021.05.28. 15:30
A külgazdasági és külügyminiszter a nemzetközi hírű Nanushka magyar divatházhálózat londoni boltjának megnyitóünnepségén felszólalva elmondta:
Világgazdasági szinten 42 százalékkal zuhant a működőtőke-áramlás az elmúlt évben, a Magyarországra érkező közvetlen külföldi tőkebefektetések értéke ugyanakkor 140 százalékkal emelkedett.”
Hangsúlyozta, hogy a világkereskedelem értéke tavaly 9 százalékkal csökkent, a magyar export ugyanakkor 100 milliárd euró fölé nőtt, és Magyarország ezzel a világ országai között a 12. helyen volt a hazai össztermékhez (GDP) mért exportérték alapján.
Szijjártó Péter kijelentette:
Magyarország iránytűje a koronavírus-válsághoz hasonló helyzetekben a nemzeti érdek, mivel ez kínálja a legjobb esélyt a hibák elkerülésére.”
Ez volt Magyarország iránytűje a járvány okozta válság kezelésében is. A kormány választotta megoldás a magyar gazdaságtörténet eddigi legnagyobb értékű beruházásösztönző csomagjának összeállítása volt, azzal a céllal, hogy el lehessen kerülni a nagyarányú munkanélküliség kialakulását.
Az eredményeket számokban lehet mérni:
Jelenleg 41 ezerrel több embernek van munkája Magyarországon, mint a járvány előtt, és ebben jó példát mutatott a Nanushka üzlethálózat is, amely szintén bővítette alkalmazotti állományát”
– mondta Szijjártó Péter.
A miniszter kulcsfontosságúnak nevezte, hogy legyenek olyan magyar vállalatok, amelyek nemcsak a magyar piacon, hanem globálisan, a nemzetközi piacokon is sikeresek.
A magyar kormány mindent megtesz az e célt szolgáló kezdeményezések támogatására, a magyar gazdaságpolitika egyik pillérét jelenti annak elősegítése, hogy a magyar vállalatok globális márkanevekké fejlődjenek”
– fogalmazott Szijjártó Péter.
Hozzátette: ennek a gazdaságpolitikának és a Magyarországra jellemző kreativitásnak a tökéletes kombinációja a Nanushka divatház.
Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a márka az utóbbi években jelentős nemzetközi sikereket ért el, a GB & Partners 2016-os befektetése nyomán négy év alatt húszszorosára növelte árbevételét, és lokális divatmárkából globális luxusipari szereplővé vált.
A Nanushka termékeit mára több mint 500 viszonteladón keresztül 50 országban forgalmazza világszerte, online értékesítése pedig több mint száz országban elérhető. A márka 2020-ban európai viszonylatban a leggyorsabban növekvő divatipari vállalat címet nyerte el a Financial Times rangsorolása szerint.
A márka mögött álló Vanguards csoporthoz 2020-ban csatlakozott a Nanushka. A cégcsoportot Gubicza Ágoston, az EXIM Bank Exportösztönző és Növekedési Magántőkelapját is kezelő GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. vezetője és Baldaszti Péter hozta létre, hogy a Nanushka sikereihez hasonló vállalkozásokat építsen budapesti központtal, de globális jelenléttel.
A divatipari cégcsoport olyan növekedési platformot biztosít feltörekvő európai divatmárkák számára, amely elősegíti az 1–5 millió eurós árbevételi szintről a 100 millió euró feletti méret elérését.