Századvég: rengeteg a lehetõség a turisztikában
2017.03.23. 20:58
A Századvég Gazdaságkutató vezetője szerint az induló konferenciasorozat keretében új felismeréseket, eredményeket és megoldásokat ismertetnek.
Korábban egy interjúban Márton elmondta a rendezvénysorozatról, hogy
miközben prominens előadókat fogadunk, aközben útjára is indítjuk a piac, a gazdaság és a politika felé azokat az új felismeréseket, eredményeket és megoldásokat, amelyekre hónapról hónapra közösen jutunk."
Ezért lett az esemény szlogenje az, hogy „velünk mindenki nyer".
Idén várhatóan összesen 12 konferencia kerül megrendezésre, és remélik, hogy a sorozat 2018-ban is folytatódni fog.
A turisztikában a kiváló eredmények ellenére van még előrelépési lehetőség"
– mondta Márton Péter a rendezvénysorozat első állomásának megnyitóján.
Korábban, a konferenciáról beszélve Márton kiemelte, hogy a legjobb előadókat hívták meg a rendezvényekre,
akik a többiek előtt járnak, diktálják a tempót, képesek friss szemmel eredeti felismerésekhez jutni."
Márton Péter vezérigazgató arra is rávilágított, hogy az európai biztonság romlásával, az ember egyre inkább meggondolja, hogy hova is utazzon. Ebben a kontextusban kifejtette, hogy
Magyarország eközben a biztonság szigete, egy biztos pont a bizonytalan világban, ahová érdemes eljönni, elidőzni és megismerni a magyar ételek és italok zamatát."
Éppen ezért a magyar turizmus versenyelőnybe került a nagynevű és korábban magasabbra értékelt riválisainál.
A turizmus a hazai gazdaság egyik sikerágazatává vált, ám ahol most tartunk, az nem lehet a végállomás, nem lehet hátradőlni, hiszen bőven van még fejlődési lehetőség.
A konferencia abban segít, hogy összehozzuk az érdekelt feleket."
A jövőben a közösségi média rendkívül nagy szerepet tölt be a hazai turizmus fejlődésében.
Ha az emberek a közösségi médiában élnek, akkor a közösségi médiában kell megnyernünk őket"
– mondta korábban Márton.
Dr. Guller Zoltán a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint
eljött az idő Magyarország számára".
A hazai turizmus 350 ezer embernek biztosít állást és ez a szám nőni fog, hiszen az elmúlt hét évben folyamatosan növekedett a vendégéjszakák száma, és várhatóan ez a trend a következő években is folytatódik.
A turizmus területén ugyanakkor szükség van egy paradigmaváltásra is, mivel hiába nőnek a számok, a szakma jövedelmezősége és a foglalkoztatottak bérhelyzete nem alakult át.
Guller hasonló állásponton volt, mint Márton: a Magyarországon kiváló biztonsági helyzet óriási lehetőséget jelent a turizmus számára. A Magyar Turisztikai Ügynökség kidolgozta a desztinációs gondolkodást, azaz az egyes helyeken önállóan márkázható szolgáltatásokban gondolkodik az ügynökség – mondta Guller.
A turisztikai desztinációk kiemelt állami támogatásban részesülnek a következő években. Emellett jelenleg is dolgoznak egy átfogó turisztikai stratégián, amely őszre készülhet el.
Guller a turisztikai ágazatban dolgozók bérhelyzetét tarthatatlannak nevezte, a szakember szerint kétszeresére kell növelni a béreket.
A balatoni kiemelt fejlesztési térségről azt mondta, hogy a következő négy évben több mint 350 milliárd áll rendelkezésre. Ebben az évben elindul a szálláshelyek fejlesztése, megújul a Balaton körüli kerékpárútrendszer, valamint a cél, hogy a tavon csak elektromos hajók közlekedjenek – tette hozzá. Kiemelt turisztikai fejlesztési térség lesz a Sopron-Fertő tó térség, valamint Tokaj térsége.
Strommer Dávid, a Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint fontos, hogy a fejlesztések tekintetében "ne szigetszerűen gondolkodjunk, hanem rendszerben".
A Tokaj-vidéken az egyik kiemelt cél, hogy a turisták ne csak egyszer látogassanak oda, hanem visszatérő vendégek legyenek. A másik fontos cél a szezon kitolása a tavaszi időszaktól ősz végéig. Az ügyvezető szerint ehhez szükséges bővíteni a kulturális profilt is, és így a régió a borral kapcsolatos élményeknél is többet tud majd nyújtani.
Tokaj-Hegyalján sajnos jelenleg kevés a magas színvonalú szálloda. Éppen ezért nagy eredmény, hogy egy új program ötmilliárd forintot biztosít a szállásfejlesztésre – mondta az ügyvezető.
Strommer Dávid szerint fontos, hogy a tokaji bor előrébb kerüljön a minőségben, ami azt jelenti, hogy 400-500 forintért ne lehessen tokaji címkézésű bort vásárolni.