Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Századvég: rengeteg a lehetõség a turisztikában

888.hu

2017.03.23. 20:58

A Századvég Gazdaságkutató olyan konferenciasorozatot indított el, aminek a célja, hogy fontos gondolatokat indítson útnak - mondta Márton Péter vezérigazgató. Az elsõ konferencia témája a turizmus volt.
Márton Péter: velünk mindenki nyer

A Századvég Gazdaságkutató vezetője szerint az induló konferenciasorozat keretében új felismeréseket, eredményeket és megoldásokat ismertetnek.

Korábban egy interjúban Márton elmondta a rendezvénysorozatról, hogy

miközben prominens előadókat fogadunk, aközben útjára is indítjuk a piac, a gazdaság és a politika felé azokat az új felismeréseket, eredményeket és megoldásokat, amelyekre hónapról hónapra közösen jutunk."

Ezért lett az esemény szlogenje az, hogy „velünk mindenki nyer".

Idén várhatóan összesen 12 konferencia kerül megrendezésre, és remélik, hogy a sorozat 2018-ban is folytatódni fog.

A turisztikában a kiváló eredmények ellenére van még előrelépési lehetőség"

– mondta Márton Péter a rendezvénysorozat első állomásának megnyitóján.

Korábban, a konferenciáról beszélve Márton kiemelte, hogy a legjobb előadókat hívták meg a rendezvényekre,

akik a többiek előtt járnak, diktálják a tempót, képesek friss szemmel eredeti felismerésekhez jutni."

A felhozatal valóban patinás volt, amelyről a helyszínen győződhettünk meg. Márton Péter rövid megnyitója után dr. Guller Zoltán a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója, majd Stommer Dávid, a Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. ügyvezetője tartott előadást. A nyilvánosság számára talán ismertebb vendégek: Zsidai Zoltán Roy gasztroszakember, Gerendai Károly a Sziget Fesztivál alapítója, valamint Nógrádi György biztonságpolitikai szakértő. Két panelbeszélgetés során a gasztroturizmus és a szállástrendek szakértői és üzletemberek vázolták fel a legfőbb trendeket. A konferencia Regős Gábor, a gazdaságkutató kutatócsoport-vezetőjének előadásával ért véget, aki inkább a számokra helyezte a hangsúlyt.

Márton Péter vezérigazgató arra is rávilágított, hogy az európai biztonság romlásával, az ember egyre inkább meggondolja, hogy hova is utazzon. Ebben a kontextusban kifejtette, hogy

Magyarország eközben a biztonság szigete, egy biztos pont a bizonytalan világban, ahová érdemes eljönni, elidőzni és megismerni a magyar ételek és italok zamatát."

Éppen ezért a magyar turizmus versenyelőnybe került a nagynevű és korábban magasabbra értékelt riválisainál.

A turizmus a hazai gazdaság egyik sikerágazatává vált, ám ahol most tartunk, az nem lehet a végállomás, nem lehet hátradőlni, hiszen bőven van még fejlődési lehetőség.

A konferencia abban segít, hogy összehozzuk az érdekelt feleket."

A jövőben a közösségi média rendkívül nagy szerepet tölt be a hazai turizmus fejlődésében.

Ha az emberek a közösségi médiában élnek, akkor a közösségi médiában kell megnyernünk őket"

– mondta korábban Márton.

Guller: készül az átfogó turisztikai stratégia

Dr. Guller Zoltán a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint

eljött az idő Magyarország számára".

A hazai turizmus 350 ezer embernek biztosít állást és ez a szám nőni fog, hiszen az elmúlt hét évben folyamatosan növekedett a vendégéjszakák száma, és várhatóan ez a trend a következő években is folytatódik.

A turizmus területén ugyanakkor szükség van egy paradigmaváltásra is, mivel hiába nőnek a számok, a szakma jövedelmezősége és a foglalkoztatottak bérhelyzete nem alakult át.

Guller hasonló állásponton volt, mint Márton: a Magyarországon kiváló biztonsági helyzet óriási lehetőséget jelent a turizmus számára. A Magyar Turisztikai Ügynökség kidolgozta a desztinációs gondolkodást, azaz az egyes helyeken önállóan márkázható szolgáltatásokban gondolkodik az ügynökség – mondta Guller.

A turisztikai desztinációk kiemelt állami támogatásban részesülnek a következő években. Emellett jelenleg is dolgoznak egy átfogó turisztikai stratégián, amely őszre készülhet el.

A helyszínen, kérdésünkre válaszolva Zsiday Zoltán Roy elmondta, hogy a stratégiának kulcsszerepe lehet a magyarországi turizmus fellendítésében, mivel ahhoz hasonló eddig nem volt hazánkban.

Guller a turisztikai ágazatban dolgozók bérhelyzetét tarthatatlannak nevezte, a szakember szerint kétszeresére kell növelni a béreket.

A balatoni kiemelt fejlesztési térségről azt mondta, hogy a következő négy évben több mint 350 milliárd áll rendelkezésre. Ebben az évben elindul a szálláshelyek fejlesztése, megújul a Balaton körüli kerékpárútrendszer, valamint a cél, hogy a tavon csak elektromos hajók közlekedjenek – tette hozzá. Kiemelt turisztikai fejlesztési térség lesz a Sopron-Fertő tó térség, valamint Tokaj térsége.

Távlatok és fejlesztések Tokaj-Hegyalján

Strommer Dávid, a Tokaj Borvidék Fejlődéséért Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint fontos, hogy a fejlesztések tekintetében "ne szigetszerűen gondolkodjunk, hanem rendszerben".

A Tokaj-vidéken az egyik kiemelt cél, hogy a turisták ne csak egyszer látogassanak oda, hanem visszatérő vendégek legyenek. A másik fontos cél a szezon kitolása a tavaszi időszaktól ősz végéig. Az ügyvezető szerint ehhez szükséges bővíteni a kulturális profilt is, és így a régió a borral kapcsolatos élményeknél is többet tud majd nyújtani.

Tokaj-Hegyalján sajnos jelenleg kevés a magas színvonalú szálloda. Éppen ezért nagy eredmény, hogy egy új program ötmilliárd forintot biztosít a szállásfejlesztésre – mondta az ügyvezető.

Strommer Dávid szerint fontos, hogy a tokaji bor előrébb kerüljön a minőségben, ami azt jelenti, hogy 400-500 forintért ne lehessen tokaji címkézésű bort vásárolni.

A konferencia egyes előadóival, így Zsiday Zoltan Roy-jal, Gerendai Károllyal és Nógrádi Györggyel rövid interjút is készítettünk, amelyet hamarosan olvashattok a 888-on.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére