Otthon, pár kattintással el tudjuk majd intézni az adóügyeinket
2018.01.28. 11:08
Tállai András közölte, a rendszer bevezetésével az ellenőrzésre kiválasztott adózónak az iratanyaggal nem kell felkeresnie az adóhivatalt, a szükséges dokumentumokat egy kattintással elküldheti. Ugyanakkor az online ellenőrzés nem kötelező, csak egy lehetőség, amelyet az adóhivatal kínál az ügyfeleinek – tette hozzá. Mint elmondta: az a céljuk, hogy
mindenki otthonról, kényelmesen intézhesse adóügyeit az interneten keresztül."
Ezzel kapcsolatban emlékeztetett arra, hogy idén több mint négymillió magánszemély helyett a NAV tölti ki az személyijövedelemadó-bevallást, illetve a vállalkozóknak jövedékiadóbevallás-tervezetet is küld.
A januártól elérhető online ellenőrzés pedig újabb lépés a teljes elektronikus ügyintézés felé vezető úton"
– fűzte hozzá.
Arról is beszámolt, hogy a NAV már több online ellenőrzést indított, és az elsőt három munkanap alatt le is zárta. A kiutalás előtti ellenőrzésre kiválasztott vállalkozót a revizorok felhívták, és tájékoztatták arról, hogy az ellenőrzéshez szükséges iratokat elektronikusan is megküldheti. Az adózó élt a lehetőséggel és elektronikusan küldte meg többek között az áfa-analitikát, a számlákat és a bankszámla-kivonatokat – mondta az államtitkár.
Az ellenőrzésre kiválasztott vállalkozó személyesen nem találkozott a revizorokkal, és a megbízólevél tárhelyére érkezésétől számított három munkanapon belül már az ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvet olvashatta – tette hozzá.
Megjegyezte, az online ellenőrzés az adminisztrációcsökkentés mellett jelentős megtakarítást is eredményez, hiszen az ellenőrzéshez szükséges iratokat nem kell fénymásolni, megspórolható a posta- és szállítási költség, továbbá a papírmegtakarítás miatt környezetvédelmi szempontból is hasznos. Az online ellenőrzést bárki választhatja, aki rendelkezik elektronikus aláírással – közölte Tállai András.