Népszavazás: egyenlõ feltételek adottak a kampányolásra
2016.08.13. 20:28
A politikai hirdetések, a gyűlések, a plakátok mostantól a választási bizottságok hatásköre alá tartoznak, miután a mai napon elkezdődik a népszavazást megelőző hivatalos választási kampány - írja a Magyar Idők.
Patyi András, a Nemzeti Választási Bizottság elnöke a lapnak adott interjújában hangsúlyozta, hogy a választást megelőző ötvennapos kampányidőszak intenzív véleménycserét tesz lehetővé, nemcsak a pártoknak, hanem akár más résztvevők számára is:
ez önmagában nem jelenti azt, hogy – elrendelt népszavazás esetén – a pártoknak, a kormánynak vagy bármilyen politikai szereplőnek választási kampányidőszakon kívül ne lehetne üzenetet eljuttatnia a szavazókhoz."
Ugyanis Patyi szerint a különbség az, hogy kampányidőszakon kívül a hatósági jogkör alapvetően a Médiatanács kezében van, augusztus 13-tól viszont a folyamatot a 106 egyéni választókerületi bizottság, a Nemzeti Választási Bizottság (NVB), végső soron pedig a bíróság kontrollálja.
A népszavazásban elhangzó szövegezések jogszerűségével összefüggésben hangsúlyozta, hogy a népszavazásra bocsátandó kérdést előzőleg a Választási Bizottság, a Kúria és az Alkotmánybíróság is jogszerűnek minősítette.
A lap kérdésére, miszerint az NVB hogyan segítheti a kampánylehetőségek megfelelő alkalmazását, Patyi András kifejtette: a háromszáz percnyi műsoridőt hat egyenlő részre osztotta fel.
Ennek megfelelően az Országgyűlésben képviselőcsoporttal rendelkező öt parlamenti párt, valamint a népszavazást kezdeményező kormány a következőkben 50-50 percben juttathatja el üzeneteit a közszolgálati televízió- és rádiócsatornákon a szavazókhoz.