Nem vicc, saját közleményében buktatta le magát a Jobbik
2017.06.13. 16:28
Mint ismert, a kormányközeliséggel aligha vádolható Népszava korábban arról írt, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyelőre semmilyen olyan számlát nem talált a Jobbiknál, amely azt bizonyítaná, hogy a párt egyáltalán fizetett volna a "Ti dolgoztok...." felütésű plakátok kihelyezéséért. A fejlemények azt követően derültek ki, miután a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter Kft.-nél és a Publimont Kft.-nél költségvetési csalás gyanúja miatt indított nyomozást a NAV.
A Jobbik mindeközben – több hétnyi huzavona után – közleményben igyekezte tisztázni azokat a kérdéseket, miszerint az elmúlt hetekben, hónapokban mégis hány óriásplakát került ki és mennyiért. Bár az átláthatóság alapvető kritériuma – azaz a Simicska Lajosnak az érdekeltségeibe befizetett összegek – kimaradt a közleményből, a párt véletlenül olyan adatot is közzétett, melyet eddig látványosan igyekezett titkolni.
Ugyanis Vona Gábor, a Jobbik elnöke és Mirkóczki Ádám, a Jobbik szóvivője hónapokig következetesen a kizárólag Simicskától vásárolt óriásplakátok felületéről beszélt. A közleményben azonban hirtelen feltüntettek további, szintén Simicska érdekeltségébe tartozó egyéb reklámfelületeket, szám szerint
- 300-312 citylightot,
- 300-310 hirdetőoszlopot,
- 257-292 dupla citylightot.
Ezekkel a "frissen" bevallott felületekkel együtt a Jobbik kampányának értéke szinte biztosan meghaladja az eddig becsülteket. Korábban Németh Szilárd, a Fidesz alelnöke azt mondta a Jobbikról, hogy a plakátkampányuk "a korrupció melegágya".
Hazudnak a plakátok számáról, arról, hogy kivel működnek együtt a kihelyezésükben és az árról is. A reklámszakemberek legóvatosabb becslése szerint a plakátkampány 2,5 milliárd forintba kerülhet. A Jobbik éves állami támogatása 476 millió forint"
– hívta fel a figyelmet.